معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس تهران خبر داد:

کشف ۳ تن گوشت گراز و خوک در پایتخت

انهدام باند فروش گوشت‌های فاسد

معاون عمومی و انقلاب دادستان اهواز از انهدام باند فروش و توزیع احشام سرقتی و متعفن در کشتارگاهی غیرمجاز در این شهرستان و دستگیری اعضای این باند، خبر داد.
کد خبر: ۴۱۳۵۸۰

به گزارش ایسنا،‌ احمد فاتحی گفت:‌ به دنبال گزارشی مبنی بر وجود کشتارگاه غیرمجاز و توزیع گوشت متعفن احشام در این کشتارگاه، با پیگیری‌های مستمر و صدور دستورات قضایی و تشکیل تیمی از افراد مجرب و کار شبانه‌روزی، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود:‌ در این زمینه یک متهم 41 ساله دستگیر شد و اعتراف کرد که این مکان را به عنوان محل نگهداری احشام سرقتی تاسیس و راه‌اندازی کرده و به وسیله دوربین‌های مداربسته از خانه‌ای در نزدیکی کشتارگاه، فعالیت آن را زیر نظر داشته است.

فاتحی افزود:‌ مکان مورد نظر برای نگهداری، کشتار، سلاخی، فروش و توزیع گوشت به صورت کاملا غیربهداشتی و غیرمجاز بوده و صاحب آن به فروش گوشت با مبالغی بسیار پایین به بعضی از رستوران‌های خصوصی و دولتی و آشپزخانه‌های دایر شده در سطح شهر و جگر فروشی‌ها و دیگر اماکن اقدام می‌کرده است.

وی گفت‌:‌ تاکنون بیش از 20 دستگاه خودرو شامل انواع سواری، وانت بار، کامیونت یخچال‌دار و... که در امر انتقال احشام از این کشتارگاه به مناطق مختلف، همکاری می‌کردند، شناسایی شده‌اند.

فاتحی با بیان این که خریداران نیز به نوعی از اقدامات متخلفانه کشتارگاه مذکور حمایت می‌کردند، اظهار کرد: گردانندگان این کشتارگاه برای فریب خریداران، با خرید مقداری گوشت سالم از کشتارگاه‌های مجاز، آنها را با گوشت‌های خود ادغام یا در ویترین یخچال خود قرار می‌دادند؛ اما مطمئنا قیمت پایین برای خریداران که سود هنگفتی را نیز عاید آنان کرده است، باید شک برانگیز بوده باشد.

وی با اشاره به کشفیات صورت گرفته در این محل، گفت:‌ حدود 3 تن گوشت مکشوفه متعفن متمایل به سبز تیره، بیش از 150 کیلوگرم دل و جگر فاسد شده (متعفن)، فاکتورهای فروش گوشت غیرمجاز به معدودی از مراکز خرید گوشت‌های مذکور، فاکتورهای فروش پوست به مدت یک سال از خرداد ماه 89 تا خرداد امسال و مهرهای مجعول دامپزشکی از جمله اقلام کشف شده در این کشتارگاه بود.

سرپرست مجتمع قضایی ویژه مبارزه با سرقت شهرستان اهواز تصریح کرد:‌ مسوولان حدود 10 مرکز که از متهم اصلی گوشت خریداری می‌کردند، شناسایی و با قرار وثیقه روانه زندان شدند و کشتارگاه مذکور و تمامی رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری مرتبط با آن با دستور قضایی، پلمب شدند.

فاتحی با بیان این که متهم مذکور دارای سابقه زندان به اتهام خریداری احشام مسروقه است، گفت:‌ تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان و خریداران گوشت احشام سرقتی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها