از دور از نزدیک

راز ساعت‌های سیسیل فاش شد

از یک هفته قبل تمام ساعت‌های الکترونیک کاتانیا و سایر شهرهای جزیره سیسیل به طور ناگهانی با سرعتی بیشتر از حد عادی شروع به حرکت می‌کنند و حدود 15 تا 20 دقیقه در روز جلو می‌روند. این پدیده غیرقابل توضیح را 2 کارشناس انفورماتیک یک شرکت چندملیتی کشف و برای تایید آن را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند و از کاربران این شبکه‌ها در این مورد پرسیدند.
کد خبر: ۴۰۹۳۴۵

براساس گزارش کوریره دلاسرا، اکنون کارشناسان سیستم‌های مهندسی، علت این مشکل را کشف کرده‌اند. به گفته این کارشناسان، در حدود 20 روز، این جزیره از شبکه برق قاره اروپا جدا شده است و به صورت خودکفا، انرژی الکتریکی خود را تامین می‌کند. اما این جزیره بیش از نیاز مصرف، برق تولید می‌کند و این مساله موجب شده است در تعادل برق ارائه شده به مشترکان مشکلاتی ایجاد شود؛ به طوری که انرژی وارد شده به شبکه برق شهری بین 50 تا 13/50 هرتز نوسان دارد و بنابراین زمان‌سنج‌ها و ساعت‌های لوازم خانگی الکترونیک در لحظات نوسان برق، شتاب می‌گیرند. این در حالی است که براساس ضوابط، نوسان برق باید بین 49 تا 50 هرتز باشد. به گفته این کارشناسان، این مشکل شناسایی شده و در حال رفع است.‌/‌ مهر

کودک‌آزاری وزیر فرانسوی

دولت مغرب موضوع کودک‌آزاری یک سیاستمدار فرانسوی در خاک این کشور را بررسی می‌کند.

نشریه فرانسوی لو تلگرام نوشت: در پی افشاگری لوک فری، از وزیران سابق دولت فرانسه مبنی بر کودک‌آزاری در مغرب توسط یک وزیر سابق دیگر، دولت مغرب دستور داد این موضوع بررسی شود.

لوک فری، فیلسوف و وزیر پیشین آموزش فرانسه 2 هفته پیش (9 خرداد ماه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی کانال پلوس، بدون اشاره به نام خاصی، یکی از وزیران سابق فرانسه را به کودک‌آزاری در کشور مغرب متهم کرد.

کشور مغرب از مستعمرات سابق فرانسه و حیاط خلوت تعطیلات مقام‌ها و مردم فرانسه است. در پی اظهارات لوک فری، یک سازمان غیردولتی مغرب بر ضد فرد اشاره شده، در محاکم قضایی فرانسه اقامه دعوا کرد. سازمان غیردولتی دیگری نیز با رضایت از اقدام دولت مغرب برای پیگیری ماجرا، ابراز امیدواری کرده است که دولت فرانسه از همکاری در این مورد خودداری نکند و لوک فری نیز به عنوان شاهد در بررسی‌ها فراخوانده شود.

فرانسه به‌رغم روابط آزاد اجتماعی، شاهد ضریب بالایی از فساد و ناهنجاری‌های جنسی است که تاکنون بخش‌هایی از افشاگری‌ها در این زمینه نیز دامن مقام‌های عالی‌رتبه سیاسی و حزبی این کشور را گرفته است.‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها