واردات 30 درصد کاهش یافت

رونق تولید محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به کاهش واردات 30 درصدی محصولات کشاورزی امسال شاهد رونق تولیدات کشاورزی در کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۴۰۶۹۸۰

به گزارش مهر، صادق خلیلیان پیش ازظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح موج شکن های استانهای هرمزگان و بوشهر در جمع مسئولان کشوری و محلی عنوان کرد: در دو سال اخیر نرخ رشد کشاورزی هشت درصد برآورد شده است که در سال 90 نیز مسیر پیشرفت را برای رسیدن به نقطه مطلوب طی می کنیم.

وی افزود: میزان تولید محصولات کشاورزی در سال 88، 93 میلیون تن بوده است که در سال 89 به 107 میلیون تن رسید که پیش بینی ها 110 میلیون تن بوده است که امیدواریم در سال 90 تولیدات محصولات کشاورزی به 118 میلیون تن برسد، امیدواریم با این حرکت بتوانیم برای کشاورزان رونق و پیشرفت را به ارمغان بیاوریم.

300 هزار فرصت شغلی در سال 90

خلیلیان بیان داشت: در سال 89 جهاد کشاورزی با ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جزو سه دستگاه برتر کشور بود و امسال برنامه ریزی کرده ایم تا 300 هزار فرصت شغلی ایجاد نماییم.

وزیر کشاورزی با اشاره به افزایش صادرات محصولات کشاورزی، تصریح کرد: در سال 88 ارزش صادرات محصولات کشاورزی 3.8 میلیارد دلار بوده است که این رقم در سال 89 به 5.1 میلیارد دلار رسید، که ارزش این میزان صادرات نسبت به سال 88 ، 20 درصد افزایش و از نظر وزنی 30 درصد رشد داشته است.

کاهش 30 درصد واردات محصولات کشاورزی

به گفته خلیلیان ، در کنار افزیش صادرات محصولات کشاورزی، واردات به میزان 30 درصد در سال 89 کاهش یافته که این آمار نشان دهنده یک جهش بزرگ در بخش تولید و خودکفایی محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به افزایش 100 درصدی بودجه وزارت جهاد کشاورزی، یادآور شد: با اضافه شدن سهمیه یارانه ها می توانیم پیشرفت چشمگیری را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش صید و صیادی در سال 88، 509 هزار تن ماهی صید شد که در سال گذشته به 652 هزار تن رسید و پیش بینی می شود در سال جاری این رقم به 770 هزار تن برسد.

خلیلیان با تاکید بر ایجاد زیرساخت های توسعه صید و صیادی در کشور، اظهارداشت: افتتاح و بهره برداری از پروژه های موج شکن های کوچک و بزرگ در سواحل جنوبی کشور می تواند این زیرساخت ها را فراهم نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها