او حالا به ملی‌پوش ثابت تیم ملی فرانسه نیز تبدیل شده است

مگزس و تحقق آرزوها در میلان

فیلیپ مگزس فرانسوی پیوستن خود به آث‌.میلان را مایه شادی بزرگ خود خوانده است. مدافعی که 7 سال پیاپی در قلب دفاعی آ.اس.رم بازی کرد در 30 سالگی وارد چالش تازه و بزرگی شده، اما از یک سو او به لطف تجربه طولانی خود در «جالوروسی» با چرخه‌های کار در «سری‌ A» کاملا آشناست و از سوی دیگر میلان تازه بابت کسب نخستین قهرمانی‌اش در این مسابقات ظرف 7 سال اخیر سرحال و خوش روحیه است و جای مناسبی برای نیروهایی مثل مگزس به حساب می‌آید.
کد خبر: ۴۰۶۸۲۰

اله ساندرو نستا مدافع وسط کارکشته و 35 ساله میلان و ابقای تیاکو سیلوای برزیلی مدافع8 سال جوان‌تر از نستا در سن‌سیرو و همچنین حضور نیکولا لگرو تالیه مدافع سابق یووه در میلان، شاید اقدام مگزس در قبول پیشنهاد عضویت در آث.میلان در نگاه نخست اقدامی غلط به نظر برسد اما ماسیمیلیانو الگری مربی 41 ساله و موفق میلان که در همان فصل نخست حضورش در این تیم میلانی‌ها را به مقام قهرمانی کالچو رهنمون شد، مطمئن است که به مگزس به اندازه کافی بازی می‌رسد و این اطمینان را به مدافع فرانسوی نیز انتقال داده است. شاید هم این مدافع قدرتی اسبق باشگاه اوسر فرانسه خوش‌ترین دوران خود را می‌گذراند زیرا بعد از بحران‌های بزرگ در اردوی ملی فرانسه در زمان برگزاری جام جهانی 2010 و بیرون رانده شدن ولو موقتی شماری از دردسرسازان از اردوی خروس‌ها، مگزس به مدافع وسط ثابت آنان تبدیل شده و حتی اگر محرومان و غایبان مسابقات10 ماه اخیر آبی‌ها به طور تام و تمام برگردند،‌ بعید است که لوران بلان سرمربی تیم ملی فرانسه از مگزس غافل شود و او را دیگر به بازی نگیرد.

مگزس امیدوار است آنچه طی 7 فصل حضور در جمع قرمزنشینان شهر رم از دستیابی به آن عاجز ماند، سرانجام در میلان به آن نایل شود و آن چیز، عنوان قهرمانی کالچو است. مگزس البته در دوران حضورش در نیمه قرمز پایتخت، 2بار جام حذفی ایتالیا را برد و 3 بار هم در آن به رتبه دوم رسید اما اسکودتو چند بار در روزهای پایانی فصل از مشت او و یارانش بیرون افتاد. مگزس در واپسین روزهای بهار 2011 می‌گوید: «از این که به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایتالیا و اروپا پیوسته‌ام، بسیار راضی‌ام و خوشبختانه این انتقال درست بعد از قهرمانی جدید میلان در لیگ ایتالیا صورت پذیرفته است. بسیار امیدوارم که در پایان همان نخستین فصل حضورم در میلان، عنوان قهرمانی کالچو را سرانجام به دست بیاورم. برای من امکان ابقا در رم، کاملا وجود داشت و این حتی در قرارداد فیمابین نیز مورد اشاره قرار گرفته بود و با این وجود در نهایت، رای من به سود میلان صادر شد. به نفع تیمی که در تمامی 3 سال اخیر مرا می‌خواست و این را به وضوح بیان هم کرده بود.»

از منظر مگزس آث.میلان یک باشگاه کلاسیک در فوتبال اروپا و چیزی است که همگان به آن نگاهی توام با احترام دارند و مکانی است که می‌توان آرزوهای بزرگ را در آن محقق ساخت. او اظهار می‌دارد: «اگر بخواهم قدر و ارزش حقیقی این باشگاه را ترسیم کنم باید متذکر شوم که چیزی در سطح منچستریونایتد، بارسلونا و رئال مادرید است. با این اوصاف هدف بزرگ و حقیقی من در میلان رسیدن به جام‌های قهرمانی است و گمان نمی‌کنم با نیرو و نفراتی که روسونری دارد، دستیابی به این آرزو سخت باشد. من به تیمی ملحق شده‌ام که قهرمانی‌ها در آن یک سنت شده است و به این امر عادت دارد.»

منبع: Channel 4

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها