انتقاد از میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی

رئیس جامعه جراحان گفت: تعرفه‌های پزشکی با هیچ معیاری مطابقت ندارد و در این شرایط سازمان‌های بیمه‌گر نیز به تعهدات خود در قبال پزشکان عمل نمی‌کنند. دکتر ایرج فاضل در میزگرد اقتصاد سلامت که در حاشیه سی و پنجمین کنگره جامعه جراحان برگزار شد، افزود: متاسفانه باید به این نکته اشاره کنم که برخی از پزشکان زیر خط فقر زندگی می‌کنند که این مساله از نحوه تعیین تعرفه‌های پزشکی و تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات پزشکان نشأت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۰۱۵۲۰

وی افزود: بزرگ‌ترین یارانه بخش پزشکی را مردم و بویژه جامعه پزشکی می‌پردازند.

وی همچنین در کنگره جامعه جراحان با بیان این‌که تبلیغات در پزشکی ممنوع است، گفت: نباید پزشک برای کسب سود از یک کالا تعریف کند، بدون آن که معایب آن را به مردم بگوید، چرا که کالای پزشکی قابل فروش نیست و تبلیغ آن ضدارزش است.

فاضل افزود: برخی دستگاه‌ها می‌توانند با توجه به موازین تبلیغ کنند؛ اما تبلیغ موضوعاتی مانند عمل بینی با لیزر قابل قبول نیست. بنابراین جامعه جراحان برخی از این گونه تبلیغات را جمع‌آوری و برای سازمان نظام پزشکی ارسال کرده است تا این سازمان طبق قانون با صاحبان این تبلیغات برخورد کنند. رئیس جامعه جراحان اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های درمان باید مراقب باشیم داروها و عکس‌های گران‌قیمت را بدون دلیل برای بیماران تجویز نکنیم تا بی‌جهت هزینه‌های زیاد به آنان تحمیل نشود.

دکتر سیاوش صحت، عضو جامعه جراحان نیز در این میزگرد درباره وضعیت پزشکانی که به جرم خطای پزشکی به مراجع قضایی احضار می‌شوند،‌ گفت: همه ما معتقدیم که شفا از آن خداست و پزشک تمام تلاش خود را برای درمان بیمار انجام می‌دهد، بنابراین پزشک تعهدی درباره نتیجه درمان ندارد.

وی افزود: نباید تفسیر مواد مربوط به خطای پزشکی به‌عهده قضات گذاشته شود.

وی اظهار کرد: در مواردی که پزشک مقصر شناخته می‌شود دیه 66 میلیون تومانی برای او در نظر گرفته می‌شود، در این شرایط لازم است درآمد پزشکان نیز متناسب با این رقم افزایش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها