شیخ بهایی اعلام کرد:

قطع گاز مشترکان بدحساب

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به بازپرداخت مبالغی به برخی از مشترکان گاز خانگی از یک ماهه شدن دوره صدور قبوض گاز خبر داد و گفت: گاز مشترکان بدحساب قطع می‌شود.
کد خبر: ۴۰۰۰۳۴

به گزارش مهر، مجتبی شیخ بهایی در نشستی خبری درباره مهمترین اقدامات انجام شده برای کاهش بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی، گفت: با برگزاری نشستهای مشترک بین شرکت ملی گاز و سازمان هواشناسی در اقلیم بندی برخی از شهرهای کشور تغییرات گسترده ای اعمال شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه این تغییرات مطابق با میزان مصارف گاز مشترکان خانگی در زمستان سال گذشته انجام گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس نوع اقیلم آب و هوایی در 600 شهر کشور یک تا دو پله تعدیل شده است.
 
این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود با اصلاح اقلیم اکثر شهرها میزان گازبهای مشترکان خانگی کاهش قابل توجه ای پیدا کند، بیان کرد: از سوی دیگر در آن دسته از شهرهایی که اصلاح اقلیم مصوب شده است ما به تفاوت قیمت گاز متناسب با اقلیم جدید محاسبه و به مشترکان خانگی باز پرداخت می شود.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مطابق با تعدیل یک اقلیم میزان مصرف گاز مشترکان حدود 50 متر مکعب در ماه افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: به عبارت دیگر با افزایش دامنه مصرف مشترکان در دهکهای پایین تری قرار می گیرند که این موضوع منجر به کاهش بار مالی قبوض گاز مشترکان می شود.

صدور قبوض گاز یک ماهه شد

وی همچنین با تاکید بر اینکه از ابتدای خرداد ماه سالجاری صدور قبوض گاز مشترکان خانگی به صورت 30 تا 35 روزه انجام می شود، یادآور شد: در حال حاضر مصوبه و بخشنامه کوتاه شدن دوره صدور قبوض گاز مشترکان خانگی به تمامی شرکتهای گاز استانی و ادرات گاز سراسر کشور ابلاغ شده است.

گاز مشترکان بد حساب قطع می شود

شیخ بهایی در تشریح مسیر قانونی قطع گاز مشترکان خانگی در صورت عدم پرداخت گازبها، توضیح داد: مطابق با قانون پس از صدور سه دوره اخطار و بی توجهی مشترکان با اخطاریه شرکت ملی گاز، گاز به صورت موقت قطع خواهد شد.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اعلام اینکه تاکنون گاز هیچ کدام از مشترکان گاز خانگی قطع نشده است، گفت: اولویت با قطع گاز آن دسته از مشترکانی است که به صورت مداوم نسبت به پرداخت قبوض گاز خود بی توجه ای می کنند.
 
وی همچنین از افزایش یک ماهه دوره زمستانی مشترکان خانگی اقلیم یک و دو خبر داد و افزود: بر این اساس دوره زمستانی مشترکان خانگی این دو اقلیم از یک آبان تا 15 فروردین ماه محاسبه خواهد شد که این موضع در کاهش بار مالی قبوض گاز تاثیر قابل توجه ای دارد.

نصب کنتورهای هوشمند گاز آغاز شد

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز در ادامه از آغاز نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز مشترکان خانگی در تهران خبر داد و افزود: از ابتدای فروردین ماه سالجاری تاکنون حدود یکصد کنتور هوشمند گاز در تهران نصب شده است که پیش بینی می شود با به پایان رسیدن دوره آزماشی نصب انبوه کنتورهای هوشمند گاز در سراسر کشور آغاز شود.
 
شیخ بهایی با اعلام اینکه پس از تهران استان فارس اولویت دوم نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند گاز است، تصریح کرد: هم اکنون مذاکراتی با سرمایه گذاران داخلی برای راه اندازی خط تولید کنتورهای بومی هوشمند گاز در داخل کشور آغاز شده است.
 
وی همچنین از آمادگی شرکت ملی گاز برای تفکیک کنتورهای هوشمند گاز مشترکان خانگی خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته در مجموع بیش از 120 هزار کنتور در استان تهران تفکیک شد که این روند در سالجاری هم ادامه می یابد.

موافقت مجلس با افزایش 20 درصدی قیمت گاز

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت اعلام تعرفه گاز مشترکان خانگی، بیان کرد: در حال حاضر قیمت گاز در صنایع عمده، نیروگاهها، جایگاههای سی.ان.جی، دستگاههای دولتی و بخش کشاورزی نهایی شده است و پیش بینی می شود تعرفه گاز خانگی هم به زودی توسط دولت نهایی و اعلام شود.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه مطابق با بودجه سال 1390 مجلس برای افزایش متوسط قیمت گاز در تمامی بخشها تا سقف 20 درصد به دولت مجوز داده است، ادامه داد: مطابق با این مصوبه امکان افزایش تا مرز 20 درصد برای مشترکان وجود دارد.
 
وی با اشاره به تثبیت قیمت گاز صنایع، نیروگاهها و جایگاههای سی.ان.جی، تاکید کرد: اما قیمت گاز دستگاههای دولتی و کشاورزی افزایش یافته است و افزایش قیمت گاز خانگی هم برای هفت ماهه نخست سالجاری قطعی به نظر می رسد.
 
شیخ بهایی با تاکید بر اینکه هم اکنون متوسط قیمت گاز در تمامی بخشها حدود 70 تا 80 تومان است، بیان کرد: به زودی جزئیات تعرفه گاز مشترکان خانگی اعلام می شود.

82 درصد قبوض گاز خانگی پرداخت شد

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 82 درصد مشترکان خانگی قبوض خود را پرداخت کرده اند، تبیین کرد: از سوی دیگر به منظور رفاه حال مشترکان در تمامی شرکتهای گاز شرایطی برای قسط بندی قبوض گاز مشترکان خانگی پیش بینی شده است.
 
وی با اعلام اینکه امکان پرداخت قبوض گاز مشترکان در 2 تا سه قسط وجود دارد، در خصوص احتمال خطای انسانی در محاسبه گازبهای مشترکان خانگی، توضیح داد: هم اکنون از دو سامانه برای محاسبه گازبهای مشترکان خانگی استفاده می شود که در صورت غیاب مشترک در زمان کنتور خوانی احتمال وجود اشتباه وجود دارد.
 
شیخ بهایی با تاکید بر اینکه در صورت محرز شدن خطای انسانی قبوض صادر شده اصلاح می شود، اظهار داشت: اما درصد خطای انسانی در محاسبه قبوض گاز مشترکان قابل توجه نیست.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز همچنین از موافقت مجلس برای تثبیت نرخ بیمه مشترکان گاز خانگی خبر داد و افزود: بر این اساس امسال برای هر دوره برای مشترکان گاز شهری 100 تومان و مشترکان گاز روستایی 50 تومان هزینه بیمه در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه با توافق شرکت ملی گاز و بیمه ایران امسال ضریب بیمه مشترکان افزایش یافته است، گفت: بر این اساس برای فوت و خفگی 181 میلیون ریال، نقص عضو 350 میلیون ریال و خسارت ساختمانی و مالی 250 میلیون ریال خسارت باید توسط بیمه به مشترکان خانگی پرداخت شود.

تراز تجارت گاز ایران صفر شد

شیخ بهایی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز وارد و به همین اندازه گاز به کشورهای همسایه صادر شده است، تاکید کرد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون 380 میلیون متر مکعب در روز گاز طبیعی در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز میزان تولید فعلی گاز طبیعی کشور را 385 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و یادآور شد: در این مدت به طور میانگین روزانه 80 تا 85 میلیون متر مکعب گاز به صنایع و 18 میلیون متر مکعب گاز به جایگاههای سی.ان.جی تحویل شده است.
 
وی با اشاره به مشارکت وزارت صنایع در اتصال شهرکهای صنعتی به شبکه ملی گاز، تصریح کرد: در صورت تامین بخشی از منابع مالی امکان اتصال شهرکهای جدید صنعتی به شبکه ملی گاز وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها