در این 4 دهه کار گویندگی در رادیو برنامه‌های زیادی را تجربه کردم. «شب‌بخیر کوچولو» مثل فرزندی بود که در کنارم رشدکرد، من هم در کنارش رشد کردم و از سال 1361 با یک وقفه 5 ساله همچنان برای بچه‌های دیروز و امروز قصه‌گویی می‌کنم. آهنگ زیبای «گنجشک لالا»ی مصطفی رحماندوست تبدیل به خاطره ماندگار در رادیو شد.
کد خبر: ۳۹۹۹۹۹

طوری که بتازگی تهیه‌کننده و کارگردان یک فیلم سینمایی با هماهنگی معاونت صدا در تیتراژ پایانی فیلمش از آن آهنگ استفاده کرده که به این دلیل بسیاری از مخاطبان سینما هم از آن خوششان آمده است، اما ناراحتم و خیلی هم نگران، چرا که در برخی محافل از این آهنگ دلنواز سوءاستفاده می‌کنند. مثلا اگر در یک جلسه کسی خوابش می‌برد این آهنگ را پخش می‌کنند یا با تمسخر این آهنگ علاقه مندان برنامه شب‌بخیر کوچولو را ناراحت می‌کنند. این برنامه حاصل عمر و جوانی من است که در روزگار خودش و امروز توانسته بکر و صادقانه مسیر اصلی‌اش را طی کند که امیدوارم بتواند همچنان جایگاه ویژه‌اش را حفظ کند. این روزها خبر از راه‌اندازی رادیو نمایش می‌شنوم که خیلی خوشحالم. قدم بزرگی در عرصه نمایش رادیویی برداشته می‌شود و من احساس می‌کنم همیشه پشت برنامه‌های نمایشی از جمله برنامه‌ نمایشی «طنز جمعه ایرانی» افکار فرهیختگان زیادی نهفته است و چنین برنامه‌هایی مثل دانشگاهی هستند که در هر بخش مباحث آموزنده‌ای را به طور نمایشی مطرح می‌کنند. به خاطر همین از خانواده‌های عزیز می‌خواهم در ساعاتی که تلویزیون برنامه مورد علاقه‌شان را پخش نمی‌کند به طور عادت دائما به آن خیره نشوند و سعی کنند همراه بچه‌هایشان به برنامه‌های گیرای رادیویی هم گوش دهند و بچه‌ها را به شنیدن رادیو هم ترغیب کنند.

چون همین بچه‌ها باید روزی رادیو را اداره کنند. گوینده، نویسنده، برنامه‌ساز و شنونده آینده ما، همین بچه‌ها هستند. به هر حال ما به آرامش نیاز داریم تا جوان‌ها سکان رادیو را دست بگیرند و ما آنچه که آموزش دادیم در بروز استعداد خلاق جوان‌ها مشاهده کنیم. رادیو 71 ساله شد و هر چه سنش بالا می‌رود بالنده‌تر و شکوفاتر می‌شود و امروز با تو همراهم همسفرم ای آشنای دیروز، هنوز با توام از دیروز تا امروز و تا همیشه من صدای توام در حنجره این رسانه پر وسعت، صدایی که نام بلندت مرا فریاد می‌زند و از تو برای تو می‌خواند.

مریم نشیبا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها