کاری از صداوسیمای مرکز فارس

تصویربرداری چشم و چراغ ادامه دارد

«چشم و چراغ» نام سریالی است که تصویربرداری آن در لوکیشن‌های مختلفی در شیراز به نیمه رسیده است.
کد خبر: ۳۹۹۲۳۲

این سریال به کارگردانی مهدی قاسمی و تهیه‌کنندگی سیروس حمیدی در 26 قسمت 35 دقیقه‌ای آماده می‌شود. حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با توضیح‌ این‌که تصویربرداری این سریال از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده، اظهار امیدواری کرد که این سریال تا پایان تیرماه امسال آماده پخش شود.

وی با توضیح‌ این‌که چشم و چراغ از مضمون طنز برخوردار است، گفت: این سریال روایتگر زندگی چند خانواده است که در یک خانه سنتی زندگی می‌کنند و زندگی هر کدام از آنها به هم گره خورده است.

درواقع این سریال داستان زندگی چند آدم معمولی جامعه است که در زندگی دچار طمع می‌شوند. در این سریال عتیقه‌بازی به نام ناصری حضور دارد که برای به دست آوردن چراغ لاله‌های خواهرش با باند الگانس همکاری می‌کند. اکبر هم شخصیت دیگری است که از نزدیکانش سرقت می‌کند. در این میان 2 خلافکار حرفه‌ای به نام اصغر و نادر هم حضور دارند که پلیس اعمال آنها را زیر نظر دارد و می‌کوشد سردسته باند قاچاق اشیای قدیمی را دستگیر کند.

حمیدی می‌افزاید: چشم و چراغ با قصه‌ای تودرتو و جذاب و با گویش محلی می‌کوشد یک داستان طنز امروزی را روایت کند.وی با بیان این‌که این سریال 25 لوکیشن مختلف دارد، می‌افزاید: برای تصویربرداری سریال چشم و چراغ سعی شده از لوکیشن‌های تاریخی و نقاط دیدنی شهر شیراز مثل محله‌ها، خانه‌های سنتی و مراکز مدرن استفاده شود.

کارگردان سریال چشم و چراغ گفت: با توجه به این‌که فیلمنامه نیاز به بازنویسی و پشتوانه تحقیقاتی معتبر داشت، این کار در مدت زمان یک سال انجام گرفت تا فیلمنامه به لحاظ پرداخت و شخصیت‌پردازی اثر قابل قبولی شود.

در این سریال علاوه بر بازیگران شناخته شده، تعدادی از بازیگران محلی نیز به ایفای نقش می‌پردازند. اصغر همت، حمید مظفری، زهرا سعیدی، افسر اسدی، مهدی فقیه، محمد سلیمان‌تاش، نسرین نکیسایی، شهربانو موسوی، جواد بخشی‌زاده، نادر شهسواری و عبدالعلی نیکومنش، بازیگرانی‌اند که عهده‌دار نقش‌های مختلف این سریال تلویزیونی هستند.

این سریال را نسرین جغتایی به رشته تحریر درآورده است، علاوه بر او علی جعفری (مدیر تصویربرداری)‌، محمد کشتکار (صدابردار)‌، حسین آزادی (تدوین)‌ و محمدجواد پوست پرداز (ناظر کیفی)‌ همکاری می‌کنند.

سریال «چشم و چراغ» در صداوسیمای مرکز فارس آماده می‌شود و قرار است بعد از آماده شدن از یکی از شبکه ‌های سراسری نیز به آنتن پخش سپرده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها