پلتفرم: PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows توسعه دهنده: People Can Fly و Epic Games منتشر کننده: EA سبک: تیراندازی اول شخصی
کد خبر: ۳۹۵۱۰۵

اگر به بازی‌های ساخته شده یک استودیو بازیسازی دقت کنید متوجه شباهت‌های بسیار زیاد آنها با یکدیگر خواهید شد، استودیو People Can Fly لهستانی هم از این امر مستثنی نیست این شرکت که سابقه درخشانی در بازی‌های تیراندازی مانند Painkiller دارد این بار بازی در همان سبک قدیمی‌ اما با ظاهری متفاوت‌تر عرضه کرده است. Bulletstorm بازی است که در نگاه اول شاید هیچ وجه آن قابل اعتنا نباشد، ولی وقتی آن را بازی می‌کنیم متوجه زیبایی‌های پنهان آن می‌شویم.

قبل از این‌که این بازی را شروع بکنم حتی این فکر را نمی‌کردم که قرار است شاهد داستانی در این بازی باشم، اما متوجه شدم وضعیت آنقدر‌ها هم بد نیست. شخصیتی که شما باید آن را هدایت کنید هانت نام دارد ‌هانت عضو یک گروه سری می‌باشد ابتدا ‌هانت فکر می‌کند ماموریتی که ژنرال این گروه به آنها محول کرده است نابودی تروریست‌ها و دشمنان مردم است، اما بعد متوجه می‌شود که نتیجه انجام این کار‌ها کشتن مردم عادی می‌باشد به همین دلیل از گروه خارج می‌شود. داستان بازی دوباره از چند سال بعد شروع می‌شود که نشان می‌دهد‌هانت قصد منفجر کردن سفینه ژنرال را دارد ولی این کار به قیمت کشته شدن تمام اعضای گروه تمام می‌شود. در هر حال او این کار را انجام می‌دهد و فقط یکی از اعضای گروه زنده می‌ماند که‌هانت تصمیم می‌گیرد با او به وسیله سفینه خودش برگردند، اما در بین راه سفینه دچار مشکل می‌شود و مجبور می‌شوند در سیاره‌ای به نام Stygia فرود بیایند و اینجا اولین نقطه شروع بازی است. شاید داستان بازی احمقانه به نظر بیاید ولی هدف ما از انجام این بازی روبه‌رو شدن با داستانی زیبا نبوده است، بلکه توانایی‌های جدید در ژانر تیراندازی ما را به سمت این بازی سوق داده است. موجودات سیاره دشمنان ما هستند که شما وظیفه حفاظت از خود و دوستتان را بر عهده دارید.

گیم‌پلی بازی موضوع اصلی آن است که به بازی یک ویژگی خاص داده است و باعث شده بتواند خود را به عنوان یک بازی تیراندازی خوب مطرح کند. اسلحه‌های به کار گرفته شده در بازی تنوع بسیار زیادی هستند و هدف اصلی از ساخته شدن آنها راحت‌تر کردن کار شما برای تیراندازی احمقانه به همه دشمنان خود می‌باشد فرقی نمی‌کند موجودات فضایی روبه‌روی شما باشند یا هلیکوپتر شما می‌توانید با اسلحه خود آن را نابود کنید. در بازی سیستمی‌ وجود دارد که به تیراندازی شما به سوی دشمنان امتیاز می‌دهد در حقیقت هر چقدر که مهارت بالاتری در تیراندازی داشته باشید امتیاز بیشتری می‌گیرید. بازی حتی به شما اجازه می‌دهد روش کشتن خاصی برای دشمنان در نظر بگیرید در این صورت امتیاز بسیار بیشتری کسب می‌کنید.

افکت‌های زیبای کار شده در بازی نیز از نقاط تحسین‌برانگیز آن است مثلا با اسلحه شاتگان خود می‌توانید جوری به سمت دشمن تیراندازی کنید که او را در هوا منفجر کنید یا دست و پای آن را تکه‌تکه کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ماشین‌هایی که وجود دارد نارنجک یا شمشیر به سوی دشمنان پرتاب کنید که صحنه بسیار زیبایی در این لحظه خلق می‌شود!

البته جان سالم به در بردن از Boss Fight‌های مکرر در بازی به همین آسانی‌ها هم که فکر می‌کنید نیست.

محیط بازی به نظرم بخوبی طراحی شده است و با ظاهر قابل قبولی روبه‌رو هستیم. همچنین تنوع زیاد در محیط‌های بازی و نورپردازی بسیار جالب بازی به گیمر لذت دوچندان می‌دهد. بحث صداگذاری در Bulletstorm یکی از کلیدی‌ترین وجه‌های بازی است به گونه‌ای که اگر صداگذاری زیبای بازی وجود نداشت شاید این بازی حتی ارزش نقد کردن هم نداشت! ارزش صدا‌های بازی را زمانی که در حال رگبار بستن به سوی دشمنان هستید و صدای اسلحه و ترکیب آن با فریاد‌های دشمنان را می‌شنوید درک می‌کنید.

گیم‌پلی این بازی من را به یاد Gears of War می‌اندازد، از اسلحه‌ها گرفته تا حرکات شخصیت بازی بسیار به این بازی شباهت دارد. البته توانایی بازی چندگانه آن که Anarchy نام دارد به نظرم بسیار تجربه هیجان‌انگیزی برای گیمر‌ها خواهد بود. به طور کلی Bulletstorm بازی است که صرفا برای تیراندازی دیوانه‌وار ساخته شده است و در ژانر خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نمره 7 از 10 می‌تواند برای این بازی کافی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها