مردی که فراز و فرودهای فراوانی را در دوران زندگی فوتبالی‌اش تجربه کرد، به واسطه همان شخصیت خاصی که دارد منتقدان زیادی را هم در تقابل با خود دیده و خواهد دید؛ ناصر حجازی، جلال چراغپور، محمد مایلی کهن، جواد زرینچه، صمد مرفاوی، منصور پورحیدری، بیژن ذوالفقارنسب، امیررضا واعظی آشتیانی، عادل فردوسی‌پور و... .
کد خبر: ۳۹۲۸۵۰

برای امیر قلعه‌نویی هر یک از این اسم‌ها به تنهایی یادآور چندین خاطره تلخ است؛ خاطراتی که هر کدام در برهه‌ای از زمان چالشی بزرگ در زندگی فوتبالی امیر بودند و اثرات سوءشان بعضا تا الان در روابط آنها با امیر مشهود است.

در این میان، شاید کهنه‌ترین اختلاف را حجازی با قلعه‌نویی داشته باشد. بعد از بازی مشهور استقلال و سایپا در سال 78 که به شکست سنگین آبی پوشان و اخراج ناصر حجازی انجامید، این مربی ضمن انتقاد از بازی مشکوک برخی بازیکنان، به این نکته نیز اشاره کرد که یک نفر به سکوها خط داده که علیه کادر فنی شعار بدهند!

مشابه همین ادعا را صمد مرفاوی هم سال گذشته، وقتی او سرمربی استقلال بود و قلعه‌نویی در سپاهان، عنوان کرد تا به نوعی سرآغاز اختلافات ناصرخان و آقا صمد با امیر شبیه هم باشد.

خلاصه این‌که از 12 سال پیش تا امروز حجازی و قلعه‌نویی زیر یک سقف دیده نشدند. البته ریشه اختلافات منصور پورحیدری و امیر قلعه‌نویی هم سر دراز دارد و آغازش به زمانی برمی‌گردد که پورحیدری سرمربی استقلال بود و قلعه‌نویی سال‌های آخر فوتبالش را سپری می‌کرد. آن روزی که پورحیدری قلعه‌نویی را در بازی مقابل پرسپولیس در ترکیب اصلی نگذاشت و او در نیمه دوم به زعم خیلی‌ها در زمین راه رفت تا استقلال پس از 7 سال با گل ادموند بزیک به پرسپولیس ببازد؛ 27 مهر 1375.

میان قلعه‌نویی و پورحیدری از آن سال تا سال 80 که قرار بود پورحیدری سرمربی استقلال شود، اما یک‌باره امیر قلعه‌نویی از قریب (مدیرعامل وقت) حکم گرفت، خیلی چیزهای دیگر هم گذشت تا به اختلافات این دو استقلالی دامن زده باشد.

در این سال‌ها امیر منتقدان دیگری هم داشت. مثلا جلال چراغپور که زمانی کنار قلعه‌نویی و ابراهیم طالبی در کادر فنی استقلال حضور داشت، بعدها وقتی قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شد او را در حد و اندازه نیمکت تیم ملی ندانست و حاضر نشد به عنوان دستیار با او کار کند، یکی از آنها بود.

عادل فردوسی‌پور هم از همان شبی که برنامه 90 را با دعوت کردن از امیر حاج رضایی و بیژن ذوالفقارنسب به مکانی برای محاکمه سرمربی ناکام تیم ملی تبدیل کرد به صف منتقدان امیر قلعه‌نویی پیوست.

آن شب ذوالفقارنسب بارها گفت قلعه‌نویی در حد و اندازه‌های سرمربیگری تیم ملی نیست و برایش زود بود که روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

از امیر حاج رضایی هم همین جمله که ادبیات قلعه‌نویی در شأن سرمربی تیم ملی نیست، کافی بود تا قلعه‌نویی در گوشه رینگ قرار بگیرد.

از آن شب تا امروز اختلافات امیر قلعه‌نویی و عادل فردوسی‌پور کمتر نشده که هیچ، بیشتر هم شده است. این آخرین اظهاراتی است که قلعه‌نویی در مورد برنامه 90 و مجری‌اش فردوسی‌پور گفته است: «عادل با من مشکل دارد، پس هیچ لزومی ندارد که من با برنامه او مصاحبه کنم. در حال حاضر برنامه 90 هیچ محتوایی ندارد و فقط می‌خواهد فوتبال ایران را به حاشیه ببرد و این و آن را به جان هم بیندازد. سوال من این است که آقای فردوسی‌پور تو که خدا را بنده نیستی چطور می‌خواهی در آخرت جواب بدهی؟ یادم می‌آید آخرین باری که به برنامه 90 رفتم او بعد از برنامه به من زنگ زد و گفت آیا از دست من ناراحتی؟ به نظر شما این چه چیزی را نشان می‌دهد. حتما عادل یک کاری کرده که بعد از آن برنامه زنگ می‌زند و می‌پرسد که از من ناراحتی. او بچه خوبی است، ولی راه را درست نمی‌رود!»

جواد زرینچه هم زمانی اختلافاتش را با قلعه‌نویی علنی کرد که سرمربی وقت استقلال، او را در حد و اندازه‌های انتقاد از عملکرد فنی تیمش ندانست. این جواب قلعه‌نویی به زرینچه در بحبوحه لیگ هفتم با افشاگری بزرگ زرینچه علیه همبازی سابق انجامید. او گفت: «استقلال اهواز در لیگ دوم به این دلیل سقوط نکرد که سرمربی‌اش قلعه‌نویی در بازی با استقلال با برخی استقلالی‌ها تبانی کرده بود. » جالب این‌که آن زمان خود زرینچه یکی از اعضای کادر فنی استقلال تهران بود.

او بعد از این اتهام وقتی نتوانست مدارک لازم را برای کمیته انضباطی ببرد، عذرخواهی کرد و گفت: «من احساس کردم در آن بازی برخی بازیکنان استقلال راه می‌رفتند، فقط همین!»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها