وزیر بازرگانی تاکید کرد:

همگانی کردن تجارت الکترونیک

وزیر بازرگانی گفت: از کارهایی که می‌توانیم برای توسعه و همگانی کردن تجارت الکترونیک انجام دهیم این است که سطح عامی‌تر آن را تشویق کنیم.
کد خبر: ۳۹۰۲۳۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در مراسم رونمایی از نماد اعتماد الکترونیکی گفت: با رونمایی از این نماد زیر ساخت‌های بزرگراه الکترونیکی شکل می‌گیرد که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به آن متصل می‌شوند.

وی افزود: جلب اعتماد در فضای رایانه‌ای بسیار دشوار و نیازمند مدیریت پیچیده‌ای در فضای مجازی است.

وزیر بازرگانی ترویج و معمول کردن تجارت الکترونیکی را دغدغه‌ای اصلی خواند و گفت: عمومی کردن تجارت الکترونیکی زیرساخت‌هایی نیاز دارد که طراحی نماد اعتماد الکترونیکی از آن هاست.

وی افزود: معاونت آی تی وزارت بازرگانی وظیفه دارد نماد اعتماد الکترونیکی را برای جامعه عامه نیز که کمتر با این مباحث آشنا هستند، معرفی کند زیرا بسیاری از شهروندان ایرانی هنوز به درستی نمی‌دانند که برای خرید الکترونیکی مطمئن به کجا باید مراجعه کنند.

غضنفری ادامه داد: باید مشخص شود که بازار و پاساژ اصلی فضای تجارت الکترونیکی کجاست و کدام یک از سایت‌ها بهترین می‌توانند در این باره به مردم خدمات عرضه کنند یا برای همگانی کردن تجارت الکترونیک کدام سایت بهتر است که این‌ها را مردم عادی نمی‌دانند و باید برای آنها تشریح شود.

وزیر بازرگانی گفت: باید همگانی کردن تجارت الکترونیکی را ما بر دوش بگیریم مگر این‌که نهاد و دستگاه دیگری این مهم را به دوش گیرد که دراین صورت نیاز نیست ما دخالت کنیم.

غضنفری افزود: باید مدل سنجش نفوذ تجارت الکترونیک در میان مردم توسعه یابد تا مشخص شود چند درصد خانواده‌ها موقع خرید به فروشگاه‌های الکترونیکی مراجعه می‌کنند و چند درصد موفق به خرید می‌شوند.

وی گفت: بخشی از مسوولیت وزارت بازرگانی ساماندهی خرده فروشان، شکل دهی و نظم دهی به خرید مردم، تنظیم و آرامش بخشیدن به بازار و اطلاع از موجودی آن است که این در حوزه تجارت الکترونیکی نیز احساس می‌شود.

وزیر بازرگانی افزود: تجارت الکترونیکی باید به زبان ساده بیان شود تا خانواده‌ها بتوانند آن را بفهمند و با ادبیاتی گفتگو شود که مردم متوجه شوند.

غضنفری گفت: سایت‌ها با دریافت نماد اعتماد از سازمان توسعه تجارت الکترونیکی اعتماد مردم را به دست می‌آورند و تجارت الکترونیکی به راحتی در جامعه همگانی می‌شود.

وی افزود: باید برای همگانی کردن تجارت الکترونیکی ایجاد اعتماد کنیم تا مردم بیش از گذشته خرید الکترونیکی انجام دهند.

غضنفری اضافه کرد: مسوولیت پذیری در این جلب اعتماد بسیار مهم است چون مردم می‌خواهند از جایی خرید کنند که مجموعه اعتمادها را با هم داشته باشد.

غضنفری افزود: ابعاد اجتماعی تجارت الکترونیکی، تبلیغات برای همگانی شدن و توسعه تجارت الکترونیکی و پیدا کردن راه برای همه جنبه‌های خرید مردم باید در دستور کار این معاونت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سال آینده باید بتوانیم بگوییم چند درصد خریدهای ریز مردم از طریق فضای الکترنیک است؟

نمای اعتماد الکترونیکی با هدف توسعه اعتماد مشتریان، امروز با حضور غضنفری وزیر بازرگانی و مفتح معاون وزیر در ساختمان شماره یک وزارت بازرگانی رونمایی شد.

نماد اعتماد الکترونیکی به شکل علامتی در سایت ها(فروشگاه‌های الکترونیکی) که فعالیت آنها از نظر قانونی مورد تایید وزارت بازرگانی است به نمایش در خواهد آمد.

سامانه این نماد از فردا فعالیت خود را برای خدمات دهی به فروشگاه‌های الکترونیکی آغاز خواهد کرد.

همچنین وزیر بازرگانی مرکز تماس سامانه‌های وزارت بازرگانی را که با هدف پشتیبانی از همه سامانه‌های الکترونیکی این وزارتخانه طراحی شده است، افتتاح کرد.

مردم از طریق این مرکز تماس با شماره 8692 می‌توانند مشکلات این سامانه‌ها را گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها