وازلین؛ بهترین چرب‌کننده برای پوست‌های خشک

یک متخصص پوست با بیان این‌که افراد در صورت ابتلا به اگزما، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند و در کنار اعمال درمان‌های دارویی مراقبت‌های لازم از پوست را داشته باشند، گفت: این افراد باید پس از هر شستشو که مجبورند انجام دهند، دست‌ها را خشک کنند و با وازلین که یک ماده چرب‌کننده بسیار قوی است پوست خود را چرب کنند.دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این‌که وازلین موجب لطافت دست‌ها می‌شود و نیز یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می‌کند، افزود: برخی به شیوه سنتی در درمان اگزما از حنا و سدر استفاده می‌کنند که اثر درمانی این ماده در این زمینه از نظر علمی تایید نشده است.
کد خبر: ۳۸۸۹۵۹

به گفته دکتر احسانی، در اگزما لزوما علل آلرژیک وجود ندارد و هر فردی در صورت تماس مداوم با مواد شوینده با غلظت غلیایی یا اسیدی بالا دچار حساسیت و اگزمای پوستی می‌شود. وی افزود: ممکن است زنان قبل از ازدواج سابقه هیچ‌گونه اگزمای پوستی نداشته باشند، اما پس از ازدواج و بچه‌دار شدن به دلیل افزایش تماس پوست دست با مواد شوینده دچار اگزمای پوستی شوند.

دکتر احسانی از علائم اگزما به قرمزی، پوسته‌ریزی، خارش، چروک‌خوردگی پوست اشاره کرد و گفت: حساسیت به مواد شوینده ممکن است سبب بروز حساسیت‌های دیگر مانند حساسیت به گرد و خاک و ایجاد خشکی در پوست و تشدید اگزما به واسطه تماس با این مواد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها