در صورت تصویب مجلس «ایتالیا» ، همه شهرهای این کشور مجاز به اخذ مالیات از گردشگران خواهند بود.
کد خبر: ۳۸۳۹۶۰

به گزارش ایسنا ، در شرایطی که زمان کوتاهی از آغاز طرح «مالیات گردشگران» در شهر «رم» و بلیت فروشی برای بازدید از شهر «ونیز» برای تامین بخشی از هزینه مرمت و نگهداری آثار تاریخی این دو شهر نمی‌گذرد و مسوولان شهر تاریخی «فلورانس» ایتالیا نیز اعلام کرده‌اند که قصد اجرای طرح مشابهی را دارند، مجلس ایتالیا در روزهای آتی قانونی را به بررسی می‌گذارد که در صورت تصویب آن، شهرداریهای همه شهرهای ایتالیا مجاز به اخذ مالیات از گردشگران خواهند بود.

در صورت تصویب مجلس ایتالیا، شهرداری های همه شهرهای ایتالیا مجاز به اخذ مالیات از گردشگران هستند تا بدینوسیله بخشی از بودجه لازم برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی شهرهایشان و توسعه خدمات شهری را فراهم کنند.

در قالب طرحی که قرار است در «فلورانس» اجرا شود و بلیط گردشگر نام دارد، برای هر یک روز حضور گردشگران در شهر تاریخی «فلورانس» یک یورو از آنها مالیات اخذ می‌شود و مالیات اخذ شده که مبلغ آن در حدود ‌‌100 میلیون یورو در سال برآورد می‌شود، صرف مرمت و نگهداری آثار تاریخی این شهر می‌شود، این در حالی است با آغاز سال نو میلادی، اجرای طرح فروش بلیط ورودی شهر تاریخی «ونیز» ایتالیا آغاز شده که در قالب آن گردشگران این شهر موظف به پرداخت یک یورو یا 1.3 دلار هستند.

سالانه در حدود ‌‌20 میلیون گردشگر از شهر تاریخی «ونیز» دیدن می‌کنند که براین اساس، درآمد ‌‌20 میلیون یورویی حاصل از اجرای طرح «بلیط گردشگر» صرف مرمت و نگهداری آثار تاریخی «ونیز» خواهد شد.

این درحالی است که در سال‌های گذشته کارشناسان آثار تاریخی نسبت به شرایط این شهر که یکی از زیباترین شهرهای جهان است و به‌دلیل داشتن بناهای تاریخی ارزشمند برخی به این شهر لقب «موزه‌ای در فضای باز» را داده‌اند، هشدار داده اند.

در این راستا، مقامات شهر ونیز اقداماتی را در جهت کاهش تردد بی‌مورد گردشگران در این شهر وضع کردند که از آن‌جمله می‌توان به تعیین تعداد بازدید‌کنندگان بناهای تاریخی مشهور و تعیین تعداد استاندارد بازدید‌کننده برای هریک از آن‌ها و رزرو الکترونیکی هتل‌ها، خرید بلیت موزه‌ها و قایق‌های تفریحی اشاره کرد.

از سوی دیگر از روزهای اغازین سال جاری میلادی نیز اخذ مالیات از گردشگران رم در قالب طرح مالیات گردشگران ، آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این شهر از محل مالیات گردشگران سالانه ‌‌70 تا ‌‌80 میلیارد یورو درآمد داشته باشد.

مسوولان شهر رم با وضع این نوع جدید مالیات که شامل اقامت در هتل‌ها و آپارتمان‌ها و همچنین استفاده از خدمات شهری برای گردشگران است، قصد دارند بودجه لازم برای حفاظت از آثار تاریخی این شهر را فراهم کند.

مالیات‌های جدید بسته به نوع خدمات ارائه شده بین ‌‌2 تا ‌‌10 یورو متفاوت است، این در حالی است که دولت ایتالیا با کاهش بودجه فرهنگی این کشور دست به گریبان بوده و به دنبال حامی مالی برای مرمت آثار تاریخی این کشور به ویژه بنای مشهور «کلزیوم» در شهر رم است که قدمتی چند هزار ساله داشته و گنجایش ‌‌50 هزار تماشاگر را دارد.

شهرهای تاریخی فلورانس یکی از زیباترین شهرهای جهان و ایتالیا و در فاصله سال های ‌‌1865 تا ‌‌1870 پایتخت پادشاهی ایتالیا نیز بوده است.

انواع هنر به ویژه هنر معماری و مجسمه‌سازی در شهر فلورانس جایگاه ویژه‌ای داشته و آن را به یکی از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا با صدها بنای تاریخی و بیش از ‌‌40 موزه و نگارخانه تبدیل کرده‌، این در حالی است که بیش از ‌‌350 تن از ‌‌1000 چهره شاخص هنری اروپا از جمله «میکل آنژ» در این شهر می‌زیسته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها