نرخ کپسول گاز 11‌کیلویی 3400تومان

سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: براساس آخرین تصمیم گیری ها نرخ هر کپسول گاز مایع 11 کیلویی با هزینه های توزیع برای مصرف کنندگان سه هزار و 400 تومان تعیین شد.
کد خبر: ۳۷۹۰۳۵

محمدرضا فرزین عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ‌افزود: این نرخ در سراسر کشور و حتی در دورافتاده ترین نقاط یکسان خواهد بود.

وی با بیان آنکه ‌براین اساس نرخ گاز مایع برای مصارف خانگی هر کیلو 180 تومان تعیین شده است،‌ ادامه داد: همچنین قرار است شرکت های توزیع کننده گاز مایع که 9 شرکت هستند در خصوص توزیع گاز مایع اقدامات مناسب را انجام دهند.

فرزین اظهار داشت: قرار است گاز مایع در سراسر کشور با نرخ مشخص ارایه و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر اجرای این امر نظارت و کنترل های لازم را انجام دهد تا هرگونه مشکلی در این خصوص رفع شود. مردم نیز می توانند در صورت بروز مشکل و تخلف در این خصوص مراتب را به سازمان تعزیرات و مسئولان استانی اطلاع دهند.

 گازوییل

فرزین با بیان آنکه سهمیه گازوییل در قالب طرح هدفمندکردن یارانه ها با نرخ 150 تومان ارایه می شود، افزود: سهمیه گازوییل با نرخ 150 تومان برای بخش های حمل و نقل، کشاورزی و صنعت در نظر گرفته شده است.

به گفته وی ، همچنین گازوییل با نرخ 350 تومان بدون سهمیه بندی ارایه می شود.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: بنابراین سهمیه بندی برای گازوییل ادامه داشته و اعمال خواهد شد ضمن آنکه دو نرخ 350 و 150 تومان براساس مصوبات قبلی کارگروه ارایه می شود.

 پرداخت یارانه

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفت: 40 هزار و 500 تومان بابت یارانه حامل های انرژی و 4 هزار تومان بابت یارانه نان اسفندماه هریک از افراد، به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

وی افزود: ممکن است یارانه اسفند 88 و فروردین سال آینده با هدف برقراری آرامش در بازار بصورت یکجا پرداخت شود. بحث تامین مالی قانون هدفمندسازی یارانه ها در سه ماه پایانی سال و سال آینده،‌ سوخت مورد نیاز پیمانکاران و مسائل و مشکلات واحدهای آجرپزی از جمله موضوعاتی بود که در جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

فرزین با اشاره به کاهش شدید مصرف بنزین، گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز طبیعی در سطح کشور، افزود: مصرف روزانه بنزین از حدود 63 میلیون لیتر قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به حدود 55 میلیون لیتر و مصرف گازوئیل از روزی 95 میلیون لیتر به حدود 67 میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: مصرف گاز خانگی هم از 200 میلیون مترمکعب در روز به 180 میلیون مترمکعب کاهش یافته که این میزان صرفه جویی می تواند به مصرف صنایع برسد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی افزود: آمارها همچنین حاکی از کاهش 5 تا 6 درصدی مصرف آب و برق در کشور است که در نتیجه کاهش مصرف حامل های انرژی، منابع بسیار زیادی عاید کشور شده است.

وی گفت: برآوردها نشان می دهد اگر میزان مصرف حامل های انرژی کشور در سال آینده مطابق با سال 88 باشد، حدود 5 هزار میلیارد تومان در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد که با احتساب توقف رشد سالانه حداقل 6.5 درصد این صرفه جویی به مراتب بیشتر خواهد بود .

رزین افزود: به هر میزان که در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی شود، منابع برای صندوق توسعه ملی و صادرات افزایش خواهد یافت که در نهایت به نفع اقتصاد ملی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها