تجلیل از شاعران عاشورایی

نخستین سوگواره‌ شعر عاشورایی با عنوان «ستاره تشنگان» در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با تجلیل از شاعران عاشورایی برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۸۵۷۴

به گزارش ایسنا، این همایش شامگاه پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و استادان برجسته شعر آیینی از جمله محمدعلی مجاهدی، علی انسانی، غلامرضا سازگار، محمدجواد غفورزاده و جمعی از شاعران شهرهای مختلف برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام شرفخانی، معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از 200 سال پیش در ایام محرم به موقوفات با نگاه ترویج فرهنگ عاشورایی و فرهنگ بصیرت حسینی با مقابله با ظلم و ستم پرداخته شده است.

او با اشاره به ادامه راه واقفین و ماندگاری این راه تاکید کرد: بهترین و ماندگارترین ابزار در جهان امروزی، ابزار هنری است. وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این جشنواره، از حضور شاعران بیشتر بویژه در رابطه با اشعار اصحاب امام حسین (ع) در سال‌های آینده خبر داد.

در ادامه مراسم محمدعلی مجاهدی، شاعر و محقق ملقب به پروانه گفت: در مکتب اسلام شعر جایگاه ارزشی خاصی دارد و اسلام برای شاعر متعهد ارزشی جایگاهی را پیش‌بینی می‌کند که حدودی برای آن متصور نمی‌شود.

در پایان این مراسم، از غلامرضا سازگار، محمدعلی مجاهدی، حاج علی انسانی و محمدجواد غفورزاده تجلیل‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها