بزرگداشت احمد آقالو در رادیو ارگ تهران

استودیو 8 مرکز نمایش رادیو به یاد سال‌های حضور زنده‌یاد احمد آقالو، عصر دیروز میزبان خانواده و همکارانش در رادیو بود که در دومین سال فراق او به سوگ نشستند. محمود زنده‌نام، مدیر مرکز نمایش رادیو در این مراسم گفت: آقالو شخصیت والایی بود که تعهد کاری و اخلاق حرفه‌ای او می‌تواند برای جوانان ما درس خوبی باشد.
کد خبر: ۳۷۰۵۷۷

وی افزود: ما سعی داریم برای هنرمندان پیشکسوت که در قید حیات هستند مراسم بزرگداشت برگزار کنیم که در این هفته به پاس بزرگداشت چهره ماندگار رادیو خانم ژاله علو، این مراسم برگزار شد و در آینده هم برای مرحوم رضا خندان و دیگر بزرگان رادیو چنین مراسمی را برگزار خواهیم کرد.

دنیا در وجود آقالو خیلی کوچک بود

در ادامه این مراسم ژاله علو همکار قدیمی احمد آقالو هم پشت تریبون قرار گرفت تا چند جمله‌ای درباره آقالو بگوید.

وی با ذکر خاطراتی از آقالو گفت: درباره جایگاه مردی صحبت می‌کنیم که دنیا در وجودش کوچک بود و وجود انسانی در نظرش خیلی بزرگ. او به همه احترام می‌گذاشت و هر کاری را که می‌پذیرفت، با تمام توان برایش زحمت می‌کشید تا به بهترین نحو آن را انجام دهد.

علو افزود: من از سال‌های دور در دوبله با او آشنا شدم و با صحبت‌هایش دریافتم او خیلی متعهد و معتقد است و به جایگاه انسانی که همه دارند، واقف است؛ طوری که جایگاه هنری خود را خوب می‌شناخت و به دنیا نگاه گذرا داشت و چه خوش رفت و چه خوش، یادش را در دل‌های همه ما گذاشت.

بعد از علو، جواد پیشگر و گلاب آدینه از هنرمندان عرصه رادیو و تلویزیون هم درخصوص شخصیت احمد آقالو صحبت کردند. این مراسم با حضور خانواده احمد آقالو و همکارانش از جمله آشا محرابی، فریدون محرابی، بیوک میرزایی، میرطاهر مظلومی و بسیاری از هنرمندان رادیو برگزار شد و در پایان قسمت‌هایی از فیلم‌هایی که احمد آقالو در آنها به ایفای نقش پرداخته بود، برای حضار به نمایش درآمد.

آقالو از هنرمندان ارزنده حوزه سینما، تلویزیون، تئاتر، دوبله و رادیو بود که آثار متفاوت و ارزشمندی را از خود به‌جا گذاشت. تمام وسوسه‌های زمین، دارا و ندار، عبور از تله، کودکانی از آب و گل، گاهی به آسمان نگاه کن و یک تکه نان، برخی از فیلم‌هایی هستند که وی در آنها نقش‌آفرینی کرده است. یادگار سال‌های شن، مجلس‌نامه، ازدواج می‌سی‌سی‌پی و شهادت‌خوانی قدمشاد مطرب هم بعضی از تئاترهایی است که وی در آن هنرنمایی کرده است.

کسب و کار آقای فابریزی، ماه پنهان است و نکراسوف هم از جمله تئاترهای تلویزیونی است که وی حضور چشمگیری در آنها داشته است.

حضور او در نقش کاتب در سریال به‌یادماندنی سلطان و شبان از ماندگارترین نقش‌هایی است که وی در آن هنرنمایی کرده است.

علاوه بر این زنده‌یاد آقالو در دوبله و نمایش‌های رادیویی هم حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشت. او سوم آذر 87 در سن 59 سالگی به دلیل بیماری در تهران درگذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها