طلوعی دوباره با سفرهای استانی

زنجان گنجینه ناشناخته

محمود احمدی نژاد صبح روز سه شنبه در هفتاد و نهمین سفر استانی خود در حالی وارد شهر زنجان شد که مردم استان همچنان امیدوارند زنجان از محرومیتی که استان را از مسیر توسعه عقب نگه می دارد، نجات یابد.
کد خبر: ۳۶۸۶۱۱

به گزارش مهر، بی شک نگاهی به استان زنجان در طی  شش سال گذشته این واقعیت را به نشان می دهد که استان زنجان که زخم های کهنه و ریشه دار از بی توجهی و محرومیت حادث شده از گذشته را دارد اینک در مسیر توسعه گام براشته و می کوشد روند توسعه ای خود را سرعت دهد.

تقبیح گذشته و بیان چراها به هیچ وجه نمی تواند جبران زخم ها و التیام بخش دردها باشد ولی نگاه به گذشته و عبرت آموزی از آن راه توسعه و پیشرفت و حرکت به اینده را هموار تر می کند.

محمود احمدی نژاد در اولین  دور سفر استانی خود در حالی پا به زنجان گذاشت که این استان با حجم عظیمی از پروژه های بزرگ و کوچک نیمه تمام مواجه بود.

پروژه های که در غبار بی توجهی به پروژه های تاریخی تبدیل شده بودند پروژه 17 ساله بیمارستان آیت الله موسوی زنجانی تنها نمونه ای کوچک از این حجم بزرگ پروژ ها بود  که با تصمیم گیری به موقع در نخستین سفر استانی احمدی نژاد 100 درصد مصوبات و پروژ های آن اجرا شد

برخورداری استان زنجان در موقعیت خاص جغرافیای و هم مرز بودن این استان با هفت استان کشور این قابلیت را به استان داده است که بتواند نقش تاثیرگذار در اقتصاد منطقه شمالغرب کشور و حتی کشور داشته باشد.همچنین نزدیکی به مرکز کشور نیز عامل مهم در استفاده از سرریزهای صعنتی تهران و شهرهای بزرگ صنعتی است که این قابلیت در طی سالها مغفول مانده بود..

تحقق 80 درصد مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت

محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان گفت: بیش از 80 درصد مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت در استان زنجان محقق شده است.

وی با بیان اینکه تحقق مصوبات دور دوم سفر زمینه ساز ورود رئیس جمهور به استان زنجان است، اظهار داشت: بیش از 80 درصد مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت در استان زنجان محقق شده است.

رئوفی نژاد افزود: شرط انجام سفر تحقق به موقع مصوبات است که این امر با درایت و پیگیری مدیران استان صورت گرفته و تا کنون بیش از 80 درصد مصوبات دور دوم سفر هیئت در استان زنجان دولت محقق شده است.سفر رئیس جمهور به استان و آنچه که در قالب مصوبات انجام می شود بهترین هدیه رئیس جمهور به مردم استان زنجان است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری زنجان گفت: در دور اول سفر مجموعاً 177 مصوبه و توافق داشتیم که 561 پروژه را در بر می‌گرفت، از مجموع این مصوبات و پروژه‌ها نزدیک به 99 درصد آنها تحقق یافته و یا در دست اجرا هستند.و درصد ناچیزی هم به علت موانعی که وجود داشته در دست پیگیری است.

علی اکبر کریمی با تأکید بر اینکه برای مصوبات در نظر گرفته شده در دور اول سفر اعتباری بالغ بر 26 هزار و 298 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود افزود: برای دور دوم سفر نیز از مجموع 220 مصوبه و توافقی که بین استان و وزارتخانه‌های مربوطه منعقد گردید.

در این میان استان یک میلیون نفری زنجان در حالی قدم در دهه چهارم انقلاب گذاشت که باید جایگاهی فراتر از موقعیت کنونی خود داشت ولی متاسفانه با برخی عقب ماندگی های که در طول 30 سال خواسته یا نخواسته بار این استان تحمیل شد نتوانست به جایگاه واقعی خود برسد و در حال حاضر شاهد آن هستیم با تلاش های صورت گرفته در مسیر توسعه و پیشرفت گام بر می دارد.

در این میان مردم مسیر2 کوی فرهنگ شهرستان زنجان که مسیر منتهی به فرودگاه زنجان است بیش از سایر مردم استان زنجان از برکات سفر دور سوم ریاست جمهوری بهره مند هستند و شهرداری زنجان در آستانه سفر با بسیج کلیه امکانات خود در راستای پاکسازی و بهسازی مسیر حرکت رئیس جمهوری و هیئت همراه اقدام نموده است.

رنگ آمیزی و بهسازی جدول مسیر حرکت و گلکاری مسیر حرکت و رویاندن چمن در مدت یک شب از مهمترین فعالیت های شهرداری زنجان در طی چند روز اخیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها