جام‌جم» وضعیت تولید و صادرات زعفران کشور را بررسی می‌کند

«طلای سرخ » علیه تحریم آمریکا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: صندوق محصولی زعفران به منظور حمایت از تولیدکنندگان و هدایت آنها به فرآوری، بسته‌بندی و صادرات این محصول بزودی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۳۶۶۹۸۰

غلامرضا هادربادی در حاشیه پنجمین جشنواره طلای سرخ (زعفران) در قاین افزود: تشکیل صندوق محصولی زعفران، راهی برای حمایت از تولیدکنندگان است که 49 درصد سرمایه آن توسط دولت و 51 درصد از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود.

وی گفت: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از زعفران‌کاران خواسته است تا به دلیل مزیت‌های این صندوق، نسبت به عضویت در شرکت‌های تعاونی زعفران‌ک اران سراسر استان اقدام و سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: عدم عضویت در شرکت‌های زعفران‌کاری به منزله محروم ماندن از برنامه‌های جامع صندوق محصولی زعفران در حمایت از تولیدکنندگان زعفران خواهد بود.

به گفته وی: در خراسان جنوبی 36 هزار و 540 بهره‌بردار در زمینه کشت و تولید زعفران فعالیت می‌کنند.وی سطح زیر کشت زعفران در استان را 11 هزار و 259 هکتار با متوسط عملکرد 6‌/‌3 کیلوگرم در واحد سطح بیان کرد که سالانه 41 تن به ارزش اقتصادی یکهزار و 25 میلیارد ریال تولید می کند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درخصوص مشکلات زعفران‌کاران گفت: از جمله مشکلات موجود، کمبود اعتبارات استانی طرح افزایش تولید زعفران است که انتظار می‌رود مورد توجه بیشتر مسوولان قرار گیرد.

چاپ تمبر زعفران

مدیر اجرایی جشنواره طلای سرخ در شهرستان قائن هم خواستار ایجاد صنایع تبدیلی و حمایت از صادرکنندگان زعفران و ایجاد تعاونی تولید زعفران برای حل مشکلات کشاورزان شد.

طاهری در این مراسم یکی از دستاوردهای این جشنواره را چاپ تمبر زعفران برای اولین بار در کشور عنوان کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها