با ارائه طرحی تازه رقم خورد

حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها

دولت آمریکا با ارایه طرحی تازه حمایت همه‌جانبه سیاسی و نظامی خود از رژیم صهیونیستی از جمله «وتوی هرگونه قطعنامه‌ای علیه این رژیم در مجامع بین‌ا‌لمللی» را در لوای مذاکرات سازش اعلام داشت.
کد خبر: ۳۶۶۷۹۲

به گزارش فارس ، دولت آمریکا در طرحی به رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده است که در مقابل تعلیق جزئی و 90 ماه شهرک‌ سازی ، از حمایت همه ‌جانبه سیاسی و نظامی واشنگتن برخوردار شود.

دولت آمریکا در مقابل تعلیق جزئی و 90 ماه شهرک ‌سازی متعهد شده است که هرگونه قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت یا سایر سازمان‌های بین‌المللی را وتو کند.

حمایت از زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی تحت عنوان «سیاست ابهام هسته‌ای» و فروش سلاح و امضای توافقنامه همکاری امنیتی 10ساله با این رژیم از دیگر مفاد طرح آمریکا در مقابل تعلیق جزئی و 90 ماه شهرک سازی است.

خبرگزاری فرانسه براساس یک منبع و رسانه‌های گروهی رژیم صهیونیستی مفاد طرح آمریکا را به شرح زیر اعلام کرد:
تعلیق جدید شهرک‌سازی شامل قدس شرقی که اسرائیل آن را اشغال و در ژوئن سال 1967 میلادی ضمیمه [فلسطین اشغالی] کرد، نمی‌شود.

آمریکا متعهد می‌شود که بعد از پایان مدت تعلیق سه ماهه شهرک‌سازی، از اسرائیل نخواهد که آن را دوباره تعلیق کند.

آمریکا 20 فروند جنگنده اف 35 را علاوه بر 20 فروندی که اسرائیل به ارزش سه میلیارد دلار درخواست کرده بود، تحویل تل‌آویو می‌دهد.

آمریکا از «سیاست ابهام» اسرائیل درقبال توانمندی هسته‌ا‌ی تل‌آویو حمایت می‌کند.

برپایه این گزارش ، اسرائیل داشتن سلاح هسته‌ای را نه رد و نه تکذیب کرده و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «ان.پی.تی» را امضا نکرده است.

آمریکا متعهد می‌شود که از حق وتو درقبال هرگونه قطعنامه‌ای علیه اسرائیل خواه در شورای امنیت یا سایر سازمان‌های بین‌المللی استفاده کند.

امضای توافق همکاری امنیتی مستحکم بین اسرائیل و آمریکا برای مدت 10 سال بویژه تجهیز اسرائیل به سلاح و قادر شدن آن به دستیابی فوری به اطلاعات ماهواره‌های آمریکا درباره حملات موشکی احتمالی.

این توافقنامه همزمان با توافق احتمالی درباره سازش دائمی بین اسرائیل و فلسطینی‌ها امضا خواهد شد.

آمریکا در زمینه تشدید تحریم‌های بین‌المللی برای جلوگیری از [آنچه دستیابی ایران] به عنوان دشمن اسرائیل [ به سلاح هسته‌ای خواند] کار می‌کند.

در مقابل، آمریکایی‌ها خواهان اعطای اولویت در مذاکرات اسرائیلی و فلسطینی به ترسیم مرزهای کشور آینده فلسطین و نه مسئله آوارگان فلسطینی یا وضعیت قدس هستند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان پیش از این در واکنش به انتشار خبر وجود چنین طرحی به خبرگزاری فرانسه گفت: فلسطینی‌ها [تشکیلات خودگردان] و اعراب همچنان به مصوبه اجلاس سران عرب در شهر سرت «لیبی» درباره لزوم ادامه توقف همه‌جانبه شهرک‌سازی برای از سرگیری مذاکرات [سازش] متعهد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها