مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بارش باران و تگرگ روز سه شنبه موجب آبگرفتگی و وارد شدن خسارت به 500 واحد مسکونی در گرگان شده است.
کد خبر: ۳۵۹۴۹۰

رسول حسام در گفتگو با مهر افزود: بارندگی روز گذشته موجب مختل شدن عبور و مرور درون شهری برخی مناطق و وارد شدن خسارتهایی شده است.

وی اظهار کرد: این بارشها در برخی شهرهای استان از جمله گرگان خسارت وارد کرد و موجب آبگرفتگی منازل و خسارت به اماکن تجاری و مسکونی شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون درحال برآورد خسارت وارده به بخشهای مختلف هستیم.

بیمه مسکن همگانی شود

حسام با بیان این‌که دولت در بخش خصوصی برای جبران خسارت کمک بلاعوضی نخواهد داشت، گفت: مردم باید نسبت به بیمه شدن سرمایه‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان یادآور شد: شرایط و بستر برای بیمه همگانی واحدهای همگانی در استان مهیا شده است و در

صورتی که مردم نسبت به بیمه شدن واحدهای خود اقدام نکند، جبران خسارتها امکان پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: افرادی که دچار خسارت شدند به بنیاد مسکن و فرمانداری گرگان مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

تندباد همراه با بارش شدید تگرگ و باران همچنین موجب شکسته شدن برخی درختان، آبگرفتگی خیابان ها، قطع برق و برخورد چندین خودرو باهم شد.

علاوه بر آن بر اثر این حادثه یک نفر در روستای تقی آباد گرگان دچار برق گرفتگی شد و یک شهروند گرگانی هم بر اثر ریزش سقف خانه اش مجروح شد که هر دو نفر زنده هستند.

بارش تگرگ حدود 30 دقیقه طول کشید و برای ساعتی محوطه پارک ها، سقف خانه‌ها و حیاط منازل را سفیدپوش کرد.

240 میلیمتر باران در گلستان بارید

هواشناسی گلستان نیز اعلام کرد: گلستان از روز گذشته تحت تاثیر جریانات خنک و مرطوب شمالی قرار گرفت که با امواج ناپایدار جو همراهی می‌شد.

این جریانات با وزش باد، رگبار، طوفان و رعد برق و تگرگ همراه بود و بیشترین میزان بارش نیز به میزان 77 میلی متر از توابع شهرستان بندرگز گزارش شده است.

میزان بارش در گرگان 37 میلی متر، گنبد 31 میلی متر، کلاله 29 میلیمتر، مراوه تپه 14، بندرترکمن 33 و علی آباد 37 میلیمتر گزارش شده است.

دمای هوای روز چهارشنبه گلستان قسمتی تا نیمه ابری گاهی اوقات افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده، رعد و برق، وزش باد و مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها