با متخلفین برخورد می‌شود

غیبت 12 هزار سرویس مدرسه در پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام هشدار به سرویسهای مدارسی که نکات مورد نظر پلیس را رعایت نمی کنند گفت: انتظار می‌رفت با آغاز مهرماه 20 هزار سرویس مدارس در تهران شروع بکار کنند اما در این مدت تنها هشت هزار سرویس فعال شده است.
کد خبر: ۳۵۷۲۸۷

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی امروز یکشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران افزود: در روزهای ابتدایی مهر با تلاش ماموران راهور وضعیت مناسبی در زمینه ترافیک داشتیم به نحوی که علیرغم افزایش 25 تا 30 درصدی ترافیک در تهران شاهد جذب 5 تا 7 درصدی بار ترافیکی بودیم.

وی ادامه داد: ‌ترافیک تهران در مهرماه سال گذشته 12 درصد افزایش داشت اما با این حال وضعیت ترافیک در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته روان‌تر بود.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در هفته نیروی انتظامی پلیس راهور بیشتر تمرکز خود را در بحث فرهنگ‌سازی گذاشته و این موضوع را از پرسنل خود آغاز کرده است تا رفتار پلیس با آغاز هفته ناجا بهبود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: در طول سال 89، 120 هزار نفر از دانش‌آموزان در طرح پلیس مدرسه آموزش دیدند و با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

رحیمی افزود: با توجه به وجود بیش از یک میلیون همیار پلیس و پلیس‌یار جوان در تهران سعی می‌کنیم در هفته ناجا از ظرفیت آنان برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های پلیس راهور تهران به مناسبت هفته ناجا گفت: برگزاری همایش روز جهانی کودک با رویکرد ارتقاء عادلانه ایمنی کودکان، برگزاری همایش تجلیل از رانندگان نمونه، برپایی کلاسهای ویژه ترافیکی در 5 پارک ترافیکی مناطق 5، 12، 15، 18 و 20 و برگزاری کلاسهای آموزشی برای راکبان موتورسیکلت‌ها از جمله این اقدامات است.

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد:‌ در همایش تجلیل از رانندگان نمونه از 25 نفر از رانندگانی که در طول سال گذشته و امسال تخلفی را مرتکب نشدند تجلیل می شود.

وی با اشاره به وضعیت سرویس‌های مدارس گفت: انتظار می‌رفت که با آغاز مهرماه 20 هزار سرویس مدارس در تهران فعال شود اما تنها حدود 8 هزار سرویس فعال شد که متاسفانه برخی از آنها نیز نکات مورد نظر پلیس را رعایت می‌کنند.

رحیمی گفت: پلیس راهور تهران تا پایان هفته نیروی انتظامی به رانندگان سرویس‌های مدارس مهلت داده تا نکات ایمنی مورد نظر پلیس را رعایت کنند در غیر این صورت از ادامه کار این سرویس‌ها ممانعت و با آنان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ترخیص تعدادی از خودروها و موتورسیکلت‌ها از پارکینگ‌ها به مناسبت هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در این هفته تعدادی از خودروها و موتورسیکلت‌هایی که به علت تخلف توقیف شدند با ارایه تخفیف ویژه از سوی پلیس راهور آزاد می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: خودروهایی که شامل این تخفیف ناجا می‌شوند خودروهایی هستند که تخلفات زیادی نداشته و سقف جریمه‌های آنان تا 50 هزار تومان است.

وی با اشاره به طرح تغییر ساعت ادارات گفت:‌در حال حاضر گروهی ویژه در پلیس راهور برای بررسی اثرات این طرح تشکیل شده که نتیجه نهایی متعاقباً اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها