طی شش ماه گذشته

صادرات همدان کاهش یافت

مدیر کل گمرک استان همدان گفت: میزان کالاهای صادر شده از گمرک همدان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری 15 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۵۷۱۵۹

محمد شهبازی در گفت و گو با مهر در همدان اظهارداشت: در شش ماه نخست سال جاری ارزش کالاهای صادراتی از گمرک استان همدان به 79میلیون 448 هزار و 229 دلار رسید.

شهبازی با بیان اینکه وزن کالاهای صادراتی استان همدان نیز کاهش نشان می دهد، گفت: در این مدت 388 هزارو 489 تن کالا از استان همدان صادر شده که 17 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی کشمش تیزابی، آرد گندم، هندوانه، نوشابه گازدار غیر الکلی، رب گوجه فرنگی، ترشیجات، کیک و بیسکویت، لبنیات روغن نباتی و چین آلات بهداشتی را از عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان همدان عنوان کرد.این کالاها به کشورهایی آمریکا، کانادا، آلمان، ایتالیا، استرالیا، اتیوپی، کنیا، دانمارک، هلند و عراق صادر شده است.

شهبازی همچنین از کاهش واردات کالا به لحظ ارزش دلاری خبر داد و گفت: میزان واردات کالا از نظر ارزش دلاری و وزنی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب شش درصد کاهش و 11 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چهارهزار و 68 تن کالا به ارزش 12 میلیون و 675 هزار و 969 دلار از طریق گمرک به استان همدان وارد شده است، گفت: ماشین برداشت علوفه و متعلقات، نخ نایلونی، نخ پنبه، مبلمان، پوشاک، دوربین دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی و اشیای تزیینی از عمده کالاهای وارداتی است.

شهبازی کاهش ارزش جهانی سیمان را در پایین آمدن میزان ارزش دلاری صادرات استان همدان مهم برشمرد و گفت: از آنجایی که صادرات سیب زمینی از استان همدان در سه ماهه نخست امسال متوقف شد، با کاهش 15 درصدی صادرات کالاهای استان همدان روبرو شدیم.

مدیر کل گمرک استان همدان علت توقف صادرات سیب زمینی از استان همدان را گران شدن قیمت این محصول در داخل کشور عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها