تلاش تحسین‌برانگیز 5 پرستار بیمارستانی در شهرستان کنگان استان بوشهر، پسربچه‌ای 8 ساله را که همه تصور می‌کردند جان باخته است به زندگی بازگرداند. اقدام این پرستاران باعث شد تا به‌عنوان شخصیت‌های مثبت هفته شناخته شوند. ماجرا از این قرار است که حدود 10 روز قبل پسربچه‌ای 8 ساله به نام علیرضا که در شهرستان بنک زندگی می‌کرد، وقتی در خانه‌شان مشغول بازی بود با کولر گازی برخورد کرد و دچار برق‌گرفتگی شد؛ به‌گونه‌ای که قلب او به‌طور کامل از کار افتاد و نفسش قطع شد.
کد خبر: ۳۵۷۰۰۶

والدین علیرضا که بشدت دستپاچه شده بودند و فرزندشان را فوت شده می‌دیدند، بسرعت او را به اورژانس بیمارستان امام خمینی کنگان بردند. آن موقع 2 مرد به نام‌های جهرمیان و سجادی‌نسب و 3 زن به اسامی یوسفی، درویشی و ابراهیمی پرستاران اورژانس بودند.

آنها با وجود این که دیدند علیرضا دچار ایست کامل قلبی شده است، عملیات احیا را شروع کردند. این کار کاملا بی‌فایده بود و علیرضا هیچ نشانه‌ای از حیات نداشت با وجود این 5 پرستار دست از تلاش برنداشتند. آنها 45 دقیقه به این کار ادامه دادند تا این که در کمال ناباوری قلب کودک بار دیگر شروع به تپش کرد و به زندگی بازگشت. علیرضا 2 ساعت روی تخت بیمارستان ماند تا این که پزشکان تشخیص دادند او برای ادامه معالجات باید به مرکز درمانی دیگری منتقل شود و پسربچه نیز با پای خودش و همراه والدینش به بیمارستان دیگری رفت.

توفیق خلیفات، سوپروایزر آموزشی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، احیای علیرضا را معجزه‌آسا و از نشانه‌های لطف خداوند می‌داند و می‌گوید: 5 پرستار، 45 دقیقه بی‌وقفه تلاش کردند و با ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی، علیرضا را دوباره برگرداندند. ما می‌دانیم با توجه به محل وقوع حادثه، فاصله و مدت زمان سپری شده تا رساندن بیمار به بیمارستان، این امر نادر و حتی ناممکن به نظر می‌رسد، اما بار دیگر دست قدرت الهی ‌ظاهر شد و زندگی دوباره را به علیرضا هدیه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها