پسران فراری در دام تبهکار حرفه‌ای

تبهکار حرفه‌ای که با فریب پسران فراری از خانه، آنها را در دام اعتیاد گرفتار کرده و بعد از آموزش سرقت، زورگیری و کیف‌قاپی به کمک آنها باند جدیدی را تشکیل داده بود، به اتفاق همدستانش در شهریار دستگیر شد.
کد خبر: ۳۵۵۵۶۶

به گزارش جام‌جم ، راز فعالیت اعضای باند تبهکاری هنگامی فاش شد که چندی پیش مردی با حضور در اداره مبارزه با سرقت آگاهی شهریار از آنها شکایت کرد.

شاکی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: چند شب پیش هنگام بازگشت به خانه 4 مرد جوان راهم را سد کردند و با قمه و چاقو به من حمله‌ور شدند و مرا در حالی که مجروح شده بودم، کنار خیابان رها کردند.

شاکی ادامه داد: در پی این حادثه، 2 روز بعد در بیمارستان به هوش آمدم و متوجه شدم مردان مهاجم پول، مدارک هویتی و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرده‌اند. با ثبت اظهارات این مرد، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و با دستور قضایی قاضی امرجی، رئیس شعبه 103 دادگاه حوزه قضایی ملارد، ماموران اداره مبارزه با سرقت آگاهی شهریار جستجو برای یافتن مردان مهاجم را آغاز کردند. در ادامه این تحقیقات، مردان و زنان دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی شهریار شکایت‌هایی را ارائه کردند که نشان می‌داد آنها در دام شرورهای سارق گرفتار شده‌اند و اموالشان به سرقت رفته است.

زنان، سوژه‌های باند سرقت بودند

با اطلاعاتی که از شاکیان جدید به دست آمد، مشخص شد متهمان فراری با قمه و چاقو رهگذران و بویژه بانوان را در خیابان‌های شهر زخمی و پول، طلا، کیف، مدارک هویتی و گوشی تلفن همراه آنها را سرقت کرده‌اند.

به این ترتیب ماموران به چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان پرداختند که معلوم شد آنها در سرقت ها با هم مشارکت داشته‌اند و ماموران با احتمال این که آنها از افراد سابقه‌دار هستند، به بررسی آلبوم متهمان سابقه‌دار پرداختند که مشخص شد فقط یکی از آنها دارای سابقه کیفری است و 6 نفر دیگر تاکنون دستگیر نشده و سابقه‌ای ندارند.

با توجه به سابقه‌دار بودن یکی از متهمان به نام فرشاد، معلوم شد او از سال گذشته به اتهام شرارت، سرقت و زورگیری مقرون به آزار تحت تعقیب بوده است. بنابراین پاتوق‌های احتمالی او و همدستانش زیر نظر گرفته شد تا این که چهارشنبه گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار تماس گرفت و گفت افراد شرور و سابقه‌داری خانه‌ای را در سرآسیاب ملارد اجاره کرده و اموال مشکوک را به این خانه انتقال می‌دهند.

ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهریار با اطلاع از موضوع به خانه فوق اعزام و با کنترل محل متوجه شدند افرادی که به آن خانه اجاره‌ای تردد می‌کنند، همان اعضای باندی هستند که پلیس در تعقیب آنهاست. بنابراین پس از هماهنگی قضایی با قاضی امرجی وارد مخفیگاه متهمان شدند و 7 مرد را دستگیر کردند.

در بازرسی از این خانه اسناد و مدارک، چند کیف زنانه، قطعات اوراق شده خودرو و موتورسیکلت و چندین قبضه قمه و چاقو کشف و ضبط شد.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی روز گذشته در بازجویی، به شرارت و سرقت‌های متعددی اعتراف کردند.

اعتراف سرکرده سابقه‌دار باند

فرشاد ـ سرکرده باند ـ در تشریح فعالیت‌های تبهکارانه‌اش به پلیس گفت: سال 86 به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شدم. در زندان با غلام و 5 مرد دیگر آشنا شدم. سال گذشته بعد از آزادی به کمک هم باندی را تشکیل دادیم و سرقت از مسافران با زور و تهدید قمه، کیف‌قاپی و زورگیری از مردم را در سطح شهر آغاز کردیم. پس از چند ماه در خانه‌ای در حومه شهریار همدستانم در حالی که یک مامور را با قمه زخمی کرده بودند، دستگیر شدند ولی من از آن محل فرار کرده و تحت تعقیب پلیس بودم.

پسران فراری در دام متهم

متهم ادامه داد: پس از فرار، تصمیم گرفتم باند جدیدی را با همدستی افرادی که سابقه کیفری نداشتند، تشکیل دهم. بنابراین در بوستان‌ها با شناسایی پسران نوجوان که از منازل خود متواری شده بودند، آنها را برای استخدام در کاری پردرآمد و محل زندگی مناسب فریب می‌دادم و با انتقال به یکی از مخفیگاه‌هایم در شهریار به مواد مخدر (شیشه)‌ معتاد می‌کردم. سرکرده باند تبهکاری افزود: آن گاه سرقت، زورگیری و کیف‌قاپی را به پسران فراری آموزش می‌دادم و بعد همگی در قالب گروه‌های 3 تا 4 نفره با سد کردن راه مردم در خیابان‌های شهریار از مردم پول زور می‌گرفتیم و در صورت مقاومت، مالباخته را با قمه‌ زخمی می‌کردیم. وی یادآور شد: در برخی موارد هم راکبان موتورسیکلت‌ها را کتک می‌زدیم و با سرقت موتورسیکلت به کیف‌قاپی از مردم بخصوص زنان و دختران جوان می‌پرداختیم و در جریان چندین کیف‌قاپی، زنان مالباخته را با قمه زخمی کردیم تا ما را تعقیب نکنند. علاوه بر این جرایم در زمینه فروش وسایل اوراقی خودرو و موتورسیکلت سرقتی هم فعالیت داشتیم.

بنابراین گزارش، با اعتراف اعضای این باند تبهکاری، آنها با قرار قانونی از سوی قاضی امرجی، رئیس شعبه 103 دادگاه حوزه قضایی ملارد روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها