پس از تمرین امروز تیم ملی

قطبی: از حریفان عقب هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مشکلات و امکانات محدود را عاملی بازدارنده برای این تیم عنوان کرد و گفت: با این شرایط پیش از آغاز مسابقه یک یا دو گل از حریفان عقب هستیم.
کد خبر: ۳۵۴۴۲۱

به گزارش مهر ، افشین قطبی در پایان تمرین امروز سه شنبه تیم ملی با بیان این مطلب افزود: چیزی که برای من در تمرینات اخیر تیم ملی جذاب بوده این است که بازیکنان هر روز با هم هماهنگ تر می شوند و از تفکر و انگیزه آنها امیدوار و خوشحال می شوم.

وی افزود: در اردویی که پشت سر می گذاریم من با مشکل خستگی و مصدومیت بازیکنان مواجه بودم و باید مدیریت می کردم تا بازیکنان با روحیه و ریکاوری بیشتر مهیای مسابقات فوتبال غرب آسیا شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با ابراز خرسندی از حضور مهاجمان توانمند در این تیم افزود: ما در اردوهای اخیر به بازیکنانی جوان و جدید همچون محمد غلامی ، مهرداد اولادی و میلاد میداوودی فرصت دادیم. البته در تیم من کریم انصاری فرد نیز حضور دارد و در هر اردو تجربیات بیشتری کسب می کند قطعا تیم ملی در آینده چند مهاجم بین المللی و خوب خواهد داشت که می توانند به فوتبال ما کمک کنند.

وی تاکید کرد: دست من در تمام پست ها باز است و در اردوهای پیش رو گزینه های مختلف را انتخاب کرده و بهترین ترکیب را به زمین خواهم فرستاد البته ما در برخی پست ها ثروتمندها هستیم و در برخی پست ها کمبودهایی داریم که باید باشگاه ها کمک کرده و با میدان دادن به بازیکنان جوان تر این کمبودها را برطرف کنیم.

قطبی با ابراز تشکر از علی سعیدلو برای حضور در تمرینات تیم ملی فوتبال ایران افزود: از روزی که من سرمربی تیم ملی شده ام رئیس سازمان تربیت بدنی صد در صد از من و تیم ملی حمایت کرده است. ایشان با حضور در تمرینات ما به بازیکنان و مربیان تیم ملی انگیزه می دهند و ثابت می کنند که سازمان تربیت بدنی حمایت کافی را از ملی پوشان دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ، جام ملت های آسیا را جامی خواند که آینده فوتبال ایران را به خوبی رقم بزند و افزود: تیم ملی فوتبال ایران نیازهایی دارد که فقط مربوط به زمین فوتبال نیست و باید در بیرون زمین نیز این تیم مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد. من شک ندارم زمانی که تیم ملی از نظر روحی، مالی و مدیریتی حمایت شود نتایج بهتری کسب خواهد کرد خصوصا برای ما ایرانی ها که احساسی هستیم و مسائل روحی و روانی برایمان تعیین کننده است.

قطبی در ادامه به کمبودهای پیش روی تیم اشاره کرد و گفت: ما به علت مشکلاتی که داریم همیشه قبل از هر مسابقه یک گل یا دو گل از حریفانمان عقب هستیم. به طور مثال تیم ملی برای رسیدن به محل برگزاری یک مسابقه بین المللی با مشکلاتی دست به گریبان است که باعث می شود بازیکنان پیش از حضور در زمین یک یا دو گل از حریف خود در زمین عقب باشند. ما با سختی و امکانات کم به مصاف حریفان می رویم و به همین خاطر است که از آنها عقب تریم.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: ما به کمک شما احتیاج داریم. شما باید به ما کمک کنید چرا که وقتی تیم ملی موفق می شود همه ما در این موفقیت شریک خواهیم بود.

قطبی با اشاره به تجربیات خود در عرصه مربیگری گفت: من اجازه نمی دهم اتفاقاتی که اطراف تیم ملی می افتد به ذهن و مغزم اثر منفی بگذارد. من سعی می کنم در مغز و روحم انرژی مثبت ایجاد کنم.

سرمربی تیم فوتبال ایران افزود: من یاد گرفته ام که باید با تیمم نتیجه بگیرم. البته به این نکته توجه دارم که نباید با پیروزی در دیدارهای دوستانه خودمان را گول بزنیم این پیروزی ها مانند ویتامینی است که تیم را تقویت می کند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از عدم راهیابی تیم ملی به جام جهانی غرور ملی در فوتبال ما کمرنگ شده بود که نتایج اخیر باعث شد غرور تیم ملی و فوتبال ایران احیا شود. تداوم این پیروزی ها باعث می شود که تیم ملی سربلندتر شود.

قطبی گفت: مردم ایران که در داخل و خارج نتایج تیم ملی را پیگیری می کنند از عملکرد ما ابراز رضایت کرده و تغییرات تیم ملی در روش بازی و نتیجه گیری را مثبت می دانند. خوشحالم این تغییرات در خارج و داخل ایران دیده شده اما نباید با این پیروزی ها خودمان را گول بزنیم و مغرور شویم. نباید کم کاری و تنبلی کنیم و باید با همدلی بیشتر در جهت موفقیت گام برداریم.

سرمربی تیم فوتبال کشورمان در ادامه مدعی شد که هیچ مشکلی با خبرنگاران ندارد و افزود: من هیچ وقت از خبرنگاران ناراحت نمی شوم می دانم که وظیفه آنها اطلاع رسانی است و باید از تیم ملی اطلاع کسب کنند اما برای اینکه نظم و انضباط بر تیم ملی و روابط آن با رسانه ها حاکم باشد مسئولی برای این کار انتخاب کرده ایم.

وی با انتقاد از وجود حواشی در فوتبال ایران افزود: با اطلاعاتی که من دارم در فوتبال ایران یک تیم به صورت گروهی در مسابقات بین المللی شرکت می کند اما به خاطر اینکه غرورها بسیار بزرگ است در بین مجموعه تیم مشکلاتی بوجود می آید که باعث ناکامی آن تیم می شود.

قطبی در خصوص جدایی بازیکنان مشهور در تیم ملی و انتخاب جانشین برای آنها گفت: ما سعی می کنیم خلعتبری و حدادی فر را بعد از ذوب آهن با پوهانگ کره جنوبی به اردوی تیم ملی اضافه کنیم اما اگر محمد غلامی به شرایط بازی برسد تنها یک نفر از این دو بازیکن ذوب آهن را همراه خود به اردو خواهیم بود.

وی با ابراز ناراحتی از عدم حضور احسان حاج صفی در اردوی تیم ملی گفت: این بازیکن گزینه اصلی ما برای حضور در پست جناح چپ است اما در اردوهای گذشته به علت مشکلاتی که داشته به طور کامل همراه ما نبوده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خاتمه گفت: از مسئولان می خواهیم که مشکل بازیکنان سرباز را به نحوی حل کنند که تمامی آنها را در اختیار داشته باشیم. زمانی که ما می خواهیم جوانگرایی کرده و به بازیکنان جوان فرصت دهیم نیاز داریم که تمامی آنها را در اختیار داشته باشیم چطور می توانیم در شرایطی که بازیکنان در یک یا دو اردو همراهمان نیستند به آنها فرصت بازی بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها