9 فیلم تازه روی پرده سینماها

قرار است بخندیم

کمتر از 10 روز به آغاز سال تحصیلی جدید و پایان تعطیلات تابستانی مانده و اکران عید فطر یکی از بهترین‌ اکران‌های سال است. این دو اتفاق میمون با یکدیگر همزمان شده‌اند و حتما همه‌مان را برای سینما رفتن به وسوسه می‌اندازد! روزهای قبلش سینماها در رکود به سر می‌برند و کسی وقتی برای سینما رفتن ندارد. ولی ماه رمضان که می‌رود نوبت دیدن فیلم‌ها در سینما می‌رسد. سینماها شور و نشاط تازه‌ای پیدا می‌کنند و آدم از بین چند فیلمی که اکران می‌شود، حق انتخاب دارد و اولویت‌بندی می‌کند که کدام فیلم را در کدام سینما ببیند.
کد خبر: ۳۵۳۴۰۶

حتما از اکران فیلم‌ «هامون» داریوش مهرجویی بعد از 2دهه در سینما پردیس ملت که هر شب در یک سئانس پخش می‌شود، خبر دارید. علاوه بر هامون، فیلم‌های تازه دیگری هم اکران شده‌اند.

اکران فیلم‌های عید فطر از روز پنجشنبه به طور همزمان در تمام سینماهای تهران و شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

فیلم‌های «از ما بهترون» در گروه سینما عصر جدید، «یک اشتباه کوچولو» در گروه سینما آفریقا، «یک جیب پرپول» در گروه سینما قدس، «فاصله» در گروه سینما آزادی و «کارناوال مرگ» در گروه سینما استقلال اکران شد.

«سن پترزبورگ» در گروه سینما آفریقا، «شکلات داغ» در گروه عصر جدید، ملک سلیمان در گروه استقلال و «لطفاً مزاحم نشوید» در گروه آزادی اکران دوم عید فطر محسوب می‌شوند و تا هر زمان که کف فروش‌ فیلم‌ها در حد انتظار باشد و پایین نیاید فیلم‌ها بر پرده سینماها خواهند بود.

فیلم‌های اکران اول

فیلم از مابهترون را در صفحه 15 پیشنهاد کرده‌ایم که ببینید. به طور خلاصه این فیلم را مهرداد فرید ساخته و درباره خبرنگاری است که با اتفاقات متعدد روبه‌رو می‌شود.

یک اشتباه کوچولو: یک اشتباه کوچولو یکی از فیلم‌های اکران شده به کارگردانی محسن دامادی، کمدی - خانوادگی و داستان 2 خانواده از 2 طبقه اجتماعی است که امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، شیلا خداداد، مریلا زارعی و نادر سلیمانی در آن بازی کرده‌اند.

این فیلم یک طنز اجتماعی است که به معضلات اجتماعی و مشکلات طبقات اجتماعی مختلف می‌پردازد. هم شما را به فکر می‌اندازد و هم می‌خنداند. این فیلم طنز است اما برای مخاطب حرفی برای گفتن دارد و از کمدی‌های مبتذل و سطحی فاصله گرفته است.

دامادی عقیده دارد بر اساس عادت و علاقه، دنبال سوژه‌های کپی و تکراری نمی‌رود. در این فیلم یک قرارِ مشترک منجر به عوض شدن جای دو نفر می‌شود که هیچ گونه شباهتی با هم ندارند.

ساخته دیگر او «خانواده ارنست» فیلمی است برای مخاطب عام، اما از گونه‌ای دیگر. فیلمی بشدت ملی و برای آنها که ایران را دوست دارند و بویژه در حادثه‌ها که این مهرورزی، رویکردی جدی‌تر پیدا می‌کند. این فیلم هنوز اکران نشده و فیلم جدید او«فرش قرمز» برگشت به همان نوع سینمای یک اشتباه کوچولو و برای جذب مخاطب بیشتر و البته برای سینمای سالم و متفاوت است.

از ساخت یک اشتباه کوچولو، دو سال می‌گذرد. این فیلم برای مدتی در انتظار پروانه نمایش و در نوبت اکران بود.

یک جیب پر پول: فیلم سینمایی «یک جیب پر پول» ساخته قدرت‌الله صلح میرزایی، فیلم طنز دیگری است که الان روی پرده‌هاست.

سیدجواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، آناهیتا همتی، شهره لرستانی، یوسف صیادی، محسن قاضی‌مرادی، احمد پورمخبر، حسین هادیان‌فر، روح‌الله ‌مفیدی، سیدرضا حسینی، صدیف آرمیده و علی صالحی در این فیلم بازی کرده‌اند.

یک جیب پر پول، قصه دختر جوان پولداری است که خواستگاران فراوانی دارد و حالا باید بین این خواستگاران کسی را انتخاب کند که او را به خاطر پول نخواهد و.... !

صلح میرزایی قبل از این فیلم، کمدی‌های شاخه گلی برای عروس 1383، دلداده 1387 و زندگی شیرین 1388 را کارگردانی کرده بود. او در دهه 70 فیلم‌های اکشن و حادثه‌ای می‌ساخت.

فاصله: فاصله، نوزدهمین فیلم بلند سینمایی کامران قدکچیان است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمد و اثری متفاوت در کارنامه این کارگردان محسوب می‌شود. در این فیلم فرامرز قریبیان، الناز شاکردوست، پژمان بازغی و... بازی کرده‌اند.

فاصله، داستانی اجتماعی درباره روابط زن و شوهرهاست. فیلمنامه این فیلم را قربان‌ محمدپور نوشته است. فیلم قبلی این کارگردان با عنوان سوغات فرنگ اثری طنز بود که گیشه نسبتا معمولی داشت. از اکران سوغات فرنگ‌حدود 4سال می‌گذرد. قدکچیان گفته است، فاصله، فیلمی اجتماعی - خانوادگی است که ساختار کلی آن زنانه است اما بیشتر مخاطبانش را مردان تشکیل می‌دهند، زیرا پیام ویژه‌ای برای آنان دارد.

کارناوال مرگ

کارناوال مرگ اولین فیلم بلند سینمایی حبیب الله کاسه‌ساز است که در سبک پلیسی - معمایی ساخته شده است. بخش‌هایی از این فیلم را رضا اعظمیان ساخته و پس از مدتی وی کارگردانی آن را به طور کامل به کاسه‌ساز - که تهیه‌کننده فیلم است - واگذار کرد. در این فیلم بهرام رادان، فرامرز قریبیان، الناز شاکر دوست، میر طاهر مظلومی و... بازی کرده‌اند. کارناوال مرگ، داستان یک قاتل زنجیره‌ای است که به دلیل مرگ همسر خود تصمیم به قتل زوج‌های جوان می‌گیرد. حضور بازیگرانی چون رادان و شاکردوست می‌تواند به جذب مخاطبان این فیلم کمک کند. اما چند سالی از تولید این اثر می‌گذرد و گریم بازیگران مربوط به گذشته است. کارناوال‌ مرگ»، یکی از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را بررسی می‌کند. بحث کارناوال‌های عروسی است که شب‌ها در خیابان راه می‌افتند و مشکلاتی برای شهروندان به وجود می‌آورند. این موضوع دستمایه قصه‌ای شده که هم قصه پلیسی هم اطلاعاتی و هم مکاشفه یک معضل اجتماعی را دارد.

فیلم‌های اکران دوم

سن‌ پترزبورگ: بالاخره بعد مدت‌ها شاهد فیلمی از بهروز افخمی خواهیم بود به اسم «سنپترزبورگ».

فیلمنامه را پیمان قاسمخانی و محراب قاسمخانی نوشته‌اند و در آن محسن تنابنده، پیمان قاسمخانی، الناز شاکردوست، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، ماه‌چهره خلیلی، کیانوش گرامی، سروش صحت، سیامک انصاری، امید روحانی، سیدابراهیم بحر‌العلومی، آرش تاج، بابک برزویه، اردشیر کاظمی، یوسف قربانی، علی اصغر طبسی، مهدی دانایی مقدم، نعیمه نظام دوست، مجید شهریاری و امین حیایی ایفای نقش می‌کنند.

سن پترزبورگ هم فیلمی کمدی است. داستان این فیلم کمدی پرحادثه درباره رفاقت، بلوف، عشق و... است. این فیلم 2 بخش دارد. در پایان بخش اول، 2 شخصیت اصلی با بازی پیمان قاسمخانی و محسن تنابنده آماده رفتن به سن پترزبورگ هستند و داستان حضور آنها در این شهر و اتفاقات گوناگونی که برایشان می‌افتد را در قسمت دوم شاهد خواهیم بود.

شکلات داغ: «شکلات داغ» فیلم دیگری است که قرار است در اکران دوم روی پرده برود. کارگردان«شکلات داغ» حامد کلاهداری و تهیه‌کننده آن علیرضا سجادپور است.

فریبرز عرب‌نیا با چهره‌ای متفاوت، نیکی کریمی، داریوش ارجمند، حامد کمیلی، علیرضا خمسه، وحید اسماعیلی، فرزین محدث همراه چهره آزاد از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

خط داستانی فیلم درباره وقایع یک کافی شاپ است که در شرایطی که جامعه در انتظار واقعه بزرگ اجتماعی انتخابات ریاست جمهوری است، این کافی‌شاپ محل رفت و آمد اقشار مختلف جامعه است که تحت تأثیر ورود یک غریبه قرار می‌گیرند و این در روال عادی زندگی آنها تأثیر می‌گذارد.

ملک سلیمان: شهریار بحرانی ملک سلیمان را ساخته است. ملک سلیمان فیلمی 2 قسمتی است. حضرت سلیمان معجزاتی همچون تسخیر باد و سفر با آن و تسلط بر دیوان و جنیان را به دست می‌آورد. دراین فیلم به هر آنچه درقرآن درباره سلیمان آمده و نبوغ مدیریتی که ایشان داشته‌اند، پرداخته شده و در فیلم اول مبارزه با کاهنان و نوع برخورد سلیمان با آنها را می‌بینیم که در 3 شهر اورشلیم، اریحا و زبولون روایت می‌شود.

در سری دوم فیلم، سلیمان ساخت معبد اورشلیم را به پایان می‌رساند و با لشکریان خود در جهان به سفر می پردازد و داستان ملکه سبا و بلقیس رخ می‌دهد.

بازیگران ملک سلیمان را امین زندگانی، ژاله علو، محمود پاک نیت، حسین محجوب، مهدی فقیه، ارژنگ امیرفضلی، علیرضا کمالی‌نژاد، الهام حمیدی، سید جواد طاهری، سیامک اطلسی، باقر صحرارودی، سیروس صابر و محمد جواد بخشی‌زاده تشکیل می‌دهند.

لطفاً مزاحم نشوید: «لطفا مزاحم نشوید» فیلمی از محسن عبدالوهاب است که او را بیشتر به عنوان مستندساز می‌شناسیم. فیلم در قالب 4 قصه تو در تو با نگاهی طنزآلود، روایت‌هایی را از وقایع مختلف مرتبط با زندگی جوانان امروز ارائه می‌کند. طنز در فیلم ساختگی نیست بلکه طنزی است که در خلال مشکلات زندگی روزانه در کلانشهر تهران به طور واقعی در جریان است.

باران کوثری، افشین هاشمی، حامد بهداد، هدایت هاشمی، سیامک صفری، خسرو احمدی، مجید بهرامی، مزدک میرعابدینی، هادی عامل هاشمی، علی هاشمی، شیرین یزدان‌بخش و ... بازیگران این فیلم هستند.

فاطمه شاهمرادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها