آخرین برگ از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حالی ورق خورد که این رویداد بزرگ معنوی و فرهنگی در طول حدود 30 روز برپایی‌اش میزبان بیش از 2 میلیون نفر از مردم کشورمان بود که رکورد بازدید در سال‌های گذشته را شکست.آیین پایانی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرار بود با حضور رئیس‌جمهور همراه باشد که این طور نشد و به جای محمود احمدی‌نژاد، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی، دستیار عالی و مشاور ارشد او در این مراسم حضور یافت.
کد خبر: ۳۵۱۵۰۵

تقدیر از رسانه ملی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی این نمایشگاه با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایشگاه هجدهم قرآن کریم گفت: بی‌تردید نقش رسانه ملی در این رابطه انکارناپذیر است و جا دارد که از صدا و سیما و مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به دلیل پوشش مناسب برنامه‌های نمایشگاه و تشویق و ترغیب مردم به بهره‌گیری از نمایشگاه قرآن به صورت ویژه تقدیر کنیم.

سیدمحمد حسینی همچنین از اصحاب هنر بویژه شاعران، نویسندگان و اهالی سینما خواست تا بیش از گذشته به مضامین قرآنی بپردازند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم او همچنین از برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه عترت(ع) و ولایت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در نمایشگاه قرآن به طور مشخص به بحث عترت(ع) نپرداختیم. تعبیر و تفسیر ما از قرآن از نقطه نظر عترت(ع) است و هر چه در این زمینه داریم از عترت(ع) داریم.

حجت‌الاسلام حمید محمدی، رئیس نمایشگاه قرآن هم این محفل یک ماهه را بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام دانست و گفت: با اطلاعی که ما از تمامی جهان اسلام داریم، در هیچ جای جهان اسلام چنین رویدادی با چنین وسعت و کمیت و کیفیت وجود ندارد.

رکوردشکنی استقبال مردمی

رئیس نمایشگاه قرآن همچنین در بخشی از سخنانش به آمار و رکوردشکنی‌های نمایشگاه پرداخت و افزود: در این نمایشگاه توانستیم رکورد‌شکنی‌های متعددی داشته باشیم که از جمله این رکوردها، جمعیت استقبال‌کنندگان است. بالاترین جمعیتی که در سال‌های قبل ثبت شده بود، یک میلیون و 500 هزار نفر بود. ما در شب گذشته از رقم 2 میلیون بازدیدکننده گذشتیم و امروز نیز این تعداد در حال افزایش است.

قائم‌مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طبق ارزیابی ما مردم بالای 95 درصد رضایتمندی از بخش‌های مختلف نمایشگاه و بخش فروش محصولات داشتند، هرچند ما پیش‌بینی می‌کردیم که نارضایتی از برخی از بخش‌ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال پیش‌بینی می‌شد که بخش بصیرت قرآنی به دلیل این که با برخی سلیقه‌های سیاسی همخوانی نداشت، واکنش‌هایی را به دنبال داشته باشد.

مجتبی ثمره‌هاشمی، دستیار ارشد رئیس‌جمهور هم در این مراسم گفت: امروز جمهوری اسلامی پرچمدار توحید، دعوت به حق، عدالت، پاکی، ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان است و همه این‌ها به برکت قرآن کریم است.

2 خبر تازه

پایان هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی رقم خورد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه قائم‌مقام قرآنی خود در جمع خبرنگاران 2 خبر تازه را اعلام کردند.

سیدمحمد حسینی از انتقال بخش‌هایی از این وزارتخانه به دیگر استان‌ها خبر داد و به فارس گفت: «مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی» به شهر مقدس قم منتقل خواهد شد.

رئیس نمایشگاه قرآن هم در جمع خبرنگاران از رشد 40 برابری بودجه قرآنی وزارت ارشاد خبر داد و ابراز امیدواری کرد، 300 نمایشگاه قرآنی در سال 89 در تمام استان‌های کشور برپا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها