پالایش کارجویان در 7 مرحله

بانک ملی اشتغال ایجاد می‌شود

معاون وزیر تعاون از برنامه ریزی برای ایجاد «بانک ملی اشتغال» به ‌منظور جمع آوری آمار کارجویان و متقاضیان شغل از سایت ها و دستگاه ها خبر داد و گفت: پالایش و ساماندهی کارجویان در 7 مرحله انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۷۹۵

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر درباره هدفگذاری ایجاد 1.1 میلیون شغل طی سالجاری، گفت: 500 هزار مورد از این تعداد در بخش تعاون باید از منابع کارآفرینی ، طرح های کارآفرینان ، نخبگان و برنامه مطالعات توسعه ای ایجاد شود.

معاون آموزش ، پژوهش و کارآفرینی وزارت تعاون ایجاد اشتغال را یک فرآیند مولد و پایدار دانست و با اشاره به مسئولیت دستگاهها در این زمینه، اظهار داشت: وقتی اشتغال به صورت یک فرآیند جامع دیده شود، ارائه تسهیلات در یک بخش موجب توانمندسازی دیگر زیرساخت های اقتصادی شده و به سهولت ایجاد کسب و کار در دیگر بخش ها کمک می کند.

وی بیان داشت: هم اکنون حاکمیت مسئول اصلی ایجاد اشتغال است و سایر دستگاهها به عنوان زیر مجموعه های آن به ایفای نقش خود می پردازند که در این میان نیز وزارت تعاون نیز نقش ساماندهی کارجویان را برعهده دارد.

حسینی نیا تصریح کرد: در حال حاضر وزارت تعاون برای ساماندهی و پالایش کارجویان، طرح ملی اشتغال را ارائه کرده است که از این طریق به دنبال تمرکز بر اشتغالزایی گروهی و به ظرفیت رسانی واحدهای موجود است.

معاون وزیر تعاون با اعلام اینکه طرح ساماندهی و پالایش کارجویان شامل 7 مرحله است که 5 مرحله آن در دست اقدام است، گفت: ساماندهی شبکه مشاغل خانگی و بررسی امکان ایجاد شغل در زمینه های نو مبتنی بر طرحهای آمایشی و استعدادهای منطقه ای از دیگر اقدامات وزارت تعاون در پالایش و ساماندهی کارجویان است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون با تاکید بر اینکه در یک بررسی که بر روی 270 هزار متقاضی کار صورت گرفت، مشخص شد که حدود 54 هزار نفر از این افراد شاغل ولی جویای کار بهتر هستند، تصریح کرد: برای دستیابی به آمار صحیح کارجویان، وزارت تعاون در حال تاسیس «بانک ملی اشتغال» است.
 
حسینی نیا تاکید کرد: با تاسیس بانک ملی اشتغال، آمار تمام کارجویان از سایتها و مراکز مختلف دولتی جمع آوری شده و ظرفیت استخدامی دستگاهها و نهادهای مختلف نیز مشخص خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها