معادل‌های منبع باز

Guitar Hero

از این شماره در این ستون قصد داریم در مقایسه با نرم‌افزارهای معروف تجاری، نرم‌افزارهای منبع باز معادل آنها را معرفی کنیم. ابتدا به سراغ یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای تجاری خواهیم رفت:
کد خبر: ۳۴۱۱۴۱

گیتار هیرو، برای نخستین بار در سال 2005 عرضه شد و یک بازی کاملا موفق از آن زمان تاکنون است. ایده پشت این بازی این است که شخص به‌جای یک گیتاریست معروف قرار می‌گیرد و اگر خوب آهنگ‌های مختلف را بزند مشهور می‌شود. در مقابل گیتار هیرو، Frets On Fire قرار دارد. این بازی منبع باز قدرت شما در تایپ کردن را به‌چالش می‌گیرد. در این بازی به‌جای دسته از کیبورد کامپیوتر استفاده خواهید کرد. کافیست یک آهنگ انتخاب کنید و بعد همانند گیتارپرو بازی کنید.

Microsoft Flight Simulator

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت از سال 1983 تاکنون یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی پرواز است که علاوه بر دانشجویان خلبانی، علاقه‌مندان زیادی نیز دنبال آن هستند. نقطه مقابل آن، نرم‌افزار منبع‌بازی به‌نام FlightGear است که هم برای ویندوز،‌ و هم برای مک و لینوکس نیز وجود دارد. قدرت FlightGear نیز بالا است و توسعه آن هنوز ادامه دارد و هر چند وقت یک بار نگارش جدیدی از آن منتشر می‌شود.

SingStar

در این بازی، به‌جای اینکه توانایی فرد در فشردن کلیدها سنجیده شود، توانایی خواندن وی مورد بررسی قرار می‌گیرد. با پخش موزیک ویدئو در پس زمینه، بازیکن باید آواز آن را مجددا بخواند تا میزان خوانندگی‌اش تعیین شود. در نقطه مقابل هم UltraStar وجود دارد که با الهام گرفتن از SingStar‌ منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها