فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اسامی 10 بازیکن برتر جام جهانی 2010 را که برای دریافت جایزه توپ طلایی این رقابت‌ها برگزیده شده‌اند، به این شرح معرفی کرد: دیه‌گو فورلان (اروگوئه)، آساموا جیان (غنا)، آندرس اینیستا (اسپانیا)، لیونل مسی (آرژانتین)، مسعود اوزیل (آلمان)، آرین روبن (هلند)، باستین شون اشتایگر (آلمان)، ژاوی هرناندز (اسپانیا)، وسلی اشنایدر (هلند) و داوید ویا (اسپانیا). این بازیکنان توسط گروه مطالعات فدراسیون بین‌المللی فوتبال برگزیده شده‌اند و در نهایت از میان آنها یک نفر توپ طلای جام نوزدهم را از آن خود می‌کند. از سال 1982 تا 2006 این نفرات برنده توپ طلای جام جهانی شده‌اند: 1982: پائولو روسی (ایتالیا)، 1986: دیه‌گو مارادونا (آرژانتین)، 1990: سالواتوره اسکیلاچی (ایتالیا)، 1994: روماریو (برزیل)، 1998: رونالدو (برزیل)، 2002: اولیور کان (آلمان)، 2006: زین الدین زیدان (فرانسه).
کد خبر: ۳۳۹۵۹۲

نامزدهای دریافت بهترین بازیکن جوان جام

گروه مطالعات فنی فیفا توماس مولر از آلمان، جیووانی دوسانتوس از مکزیک و آندره آیوو از غنا را به عنوان نامزدهای بهترین بازیکن جوان جام جهانی 2010 معرفی کرد. در این بین شانس توماس مولر، پدیده تیم ملی آلمان برای تصاحب این جایزه بیشتر از دیگران است. این بازیکن جوان تیم بایرن مونیخ که فقط 20 سال دارد با 4 گل و 3 پاس گل عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود در جام جهانی به جای گذاشت. در دوره گذشته جام جهانی لوکاس پودولسکی از تیم ملی فوتبال آلمان این جایزه را به خود اختصاص داد.

هشت‌پا، اسپانیا را قهرمان می‌داند

هشت پای آکواریوم شهر اوبرهاوزن آلمان که تاکنون تمام پیش‌بینی‌هایش درست از آب درآمده، اسپانیا را فاتح جام جهانی 2010 معرفی کرد. این هشت پا که پل نام دارد، همچنین پیش‌بینی کرده بود آلمان با پیروزی بر اروگوئه در رده‌بندی جام جهانی در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

هاوارد وب، داور فینال جام جهانی

هاوارد وب، داور 38 ساله انگلیسی از سوی کمیته داوران فدارسیون بین‌المللی فوتبال برای قضاوت دیدار تیم‌های اسپانیا و هلند در فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی انتخاب شد. این داور که چندی پیش دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا میان اینترمیلان و بایرن مونیخ را قضاوت کرده بود، در جام جهانی 2010 نیز دیدارهای اسپانیا ـ سوئیس، اسلواکی ـ ایتالیا و برزیل ـ شیلی را قضاوت کرده است.

پلاتینی مرخص شد

میشل پلاتینی که روز جمعه در یک رستوران غش کرده بود با تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص شد تا دیدار فینال جام جهانی را از نزدیک نظاره کند. رئیس فرانسوی یوفا در چند روز گذشته از بیماری آنفلوآنزا رنج برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها