جام جهانی 2010

برزیل به مصاف ساحل عاج می‌رود

برزیل جام نوزدهم را با پیروزی آغاز کرد، اما چه سود که نمایش ضعیف ستاره‌های این تیم ، فقط و فقط فشار انتقادها از دونگا و تیمش را افزایش داد.
کد خبر: ۳۳۵۲۱۹

قهرمان 5 دوره جام‌جهانی که گمان می‌رفت بازی با کره‌شمالی می‌تواند سرآغازی برای قدرت‌نمایی‌ آنها در آفریقای جنوبی باشد، آنقدر در آن بازی پرانتقاد ظاهر شد که اگر گل اتفاقی مایکون نبود، شاید تیم نه چندان مطرح کره‌شمالی می‌توانست این تیم را در همان بازی نخست زمین‌گیر کند. با این پیش زمینه برزیل حالا باید خود را برای بازی با تیم قدرتمند ساحل عاج آماده کند.

جدول گروه G می‌گوید برزیل با پیروزی بر ساحل عاج می‌تواند صعود زودهنگام خود به مرحله یک‌هشتم نهایی را جشن بگیرد، اما در واقع آن برزیلی که مقابل کره‌شمالی برد کمرنگ 2 بر یک را به دست آورد مقابل تیم اریکسون مشکلات عدیده‌ای خواهد داشت، به خصوص که امروز دیدیه دروگبا از ابتدا در ترکیب ساحل عاج بازی خواهد کرد.

دونگا که پس از بازی اول شاگردانش ، در توجیه برد کم گل مقابل کره‌شمالی، به بازی بسته و تدافعی تیم آسیایی اشاره کرده بود، در آستانه بازی امروز ابراز امیدواری کرده ساحل عاج بازتر بازی کند تا برزیلی‌ها بتوانند آن‌طور که انتظار می‌رود، بازی کنند.

ساحل عاج در نخستین دیدارش در حالی که 65 دقیقه بهترین مهاجم خود دروگبا را به دلیل مصدومیت، روی نیمکت نشانده بود، در مقابل پرتغال تیم برتر میدان بود و با وجود این برتری مقابل تیم کریستیانو رونالدو با تساوی بدون گل متوقف شد.

نکته قابل توجه در این مسابقه تقابل شاگرد و استاد است. جایی که دونگا سرمربی برزیل در برابر اریکسون سرمربی ساحل عاج قرار می‌گیرد. دونگا در دوران بازیگری‌اش در تیم فوتبال فیورنتینای ایتالیا شاگرد اریکسون بوده و حالا مرد سوئدی ادعا می‌کند که سرمربی تیم ملی برزیل را به‌خوبی می‌شناسد: «دونگا را خیلی خوب می‌شناسم. او را به فیورنتینا بردم و یک سال تحت نظر داشتم.

او به عنوان یک بازیکن هم تمامی مسائل تاکتیکی در مورد فوتبال را می‌دانست و یکی از بهترین بازیکنانی بود که در آن زمان داشتم. دونگا در دفاع و حمله فوق‌العاده بود و همه چیز را به طور دقیق می‌دانست.»

برزیل و ساحل‌عاج در سومین بازی امروز، از ساعت 23 به وقت تهران در ورزشگاه ساکرسیتی ژوهانسبورگ به مصاف هم می‌روند.

برزیل تاکنون 5 بار در جام‌های جهانی مقابل تیم‌های آفریقایی به میدان رفته است و این ششمین رویارویی آنها با یک تیم آفریقایی به حساب می‌آید. نکته جالب این‌که برزیل در مقابل زئیر (1974)، الجزایر (1986)، کامرون (1994)، مراکش (1998) و غنا (2006) حتی یک بار هم دروازه‌اش باز نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها