فصل نقل و انتقالات در حال سپری شدن است و مدعیان سنتی قهرمانی هر روز پای یک ستاره را برای عقد قرارداد به هیات فوتبال می‌کشانند، اما در استقلال خبری نیست جز ملحق شدن بازیکنان تاثیرگذار این تیم به تیم‌های دیگر. آبی‌ها نه مدیرعامل دارند، نه هیات مدیره و نه سرمربی. متعاقب آن هیچ طرح و برنامه‌ای هم برای حضور بازیکنان مطرح تیم‌های دیگر در استقلال فصل آینده وجود ندارد. در این شرایط، این‌که مسعود زریبافان می‌گوید خبرهای خوشی در راه است که تیم استقلال را به روزهای طلایی خود باز می‌گرداند، نه تنها از سوی هواداران پرشمار تیم آبی‌پوش پذیرفتنی نیست که بیشتر به مثابه یک شعار می‌ماند.آنها در وهله اول می‌خواهند مدیرعامل فصل آینده تیمشان را بشناسند و بلافاصله پس از آن هم فردی را که قرار است هدایت استقلال را برعهده بگیرد. به خواسته هواداران استقلال باید خرید چند بازیکن مطرح در فصل نقل و انتقالات را هم اضافه کرد؛ بازیکنانی که هم بتوانند جای خالی جانواریو، کاظمی، اکبرپور و بیک‌زاده را پر کنند و هم این تیم را در زمره مدعیان فصل بعد قرار دهند.سعیدلو که چهارشنبه گذشته، تلاشش برای دور هم جمع کردن هیات مدیره قبلی استقلال بی‌نتیجه مانده بود، در این میان فقط توانست با مسعود زریبافان، رئیس سابق مجمع باشگاه استقلال صحبت کند تا شاید بدین وسیله بتواند بحرانی را که خود او، در به‌وجود آمدنش نقش‌آفرینی کرده بود، سروسامان دهد.
کد خبر: ۳۳۲۷۹۵

نتیجه این صحبت‌ها از نگاه زریبافان آنقدر مثبت بود که او به هواداران استقلال اطمینان داد، چشم‌انداز بسیار خوبی پیش روی باشگاه مورد علاقه آنها قرار دارد: «با توافق به عمل آمده با رئیس سازمان تربیت بدنی، ‌ترکیب هیات مدیره و مدیر عامل جدید باشگاه و بلافاصله پس از آن، کادر فنی و سرمربی تیم فوتبال استقلال مشخص خواهد شد و مسائل مدیریتی این باشگاه نیز بزودی مرتفع می‌شود.»

اما این «بزودی»، دقیقا چه روزی است؟ امروز، فردا، پس فردا یا هفته آینده؟ فعلا پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد و باید منتظر نتایج رایزنی‌های صورت گرفته ماند. با کناره‌گیری امیررضا واعظی آشتیانی از مدیرعاملی استقلال، علی فتح‌الله‌زاده و محمدحسین قریب به عنوان 2گزینه اصلی برای کرسی ریاست باشگاه مطرح هستند. در این میان از سوی زریبافان با هر 2مدیرعامل قبلی استقلال، تماس‌هایی برقرار شده اما هیچ یک حاضر نیستند تا قبل از روشن‌تر شدن مسائل، در این باره صحبت کنند. البته به گزینه‌های مدیرعاملی استقلال باید اسم کاظم اولیائی را هم اضافه کرد.

او روز پنجشنبه طرح برون‌رفت استقلال از بحران را به سازمان تربیت‌بدنی ارائه کرد تا بدین وسیله رسما کاندیداتوری خود را برای تصاحب صندلی واعظی آشتیانی اعلام کرده باشد. در هر صورت امروز نشستی در رابطه با انتخاب اعضای جدید هیات مدیره در دفتر علی سعیدلو برگزار خواهد شد تا پس از انتخاب اعضای جدید، مدیرعامل باشگاه استقلال نیز معرفی شود.

قلعه‌نویی: به سپاهان تعهد دارم

به دنبال وضعیت نامشخص مدیریتی باشگاه استقلال و پاسخ منفی اعضای مستعفی هیات مدیره این باشگاه به دعوت سازمان تربیت‌بدنی برای بازگشت به تیمشان، علی سعیدلو پنجشنبه گذشته با امیر قلعه‌نویی دیدار و گفتگو کرد تا بواسطه آن، شایعه حضور این مربی روی نیمکت استقلال‌ در لیگ دهم،‌ تقویت شود.

رئیس سازمان تربیت بدنی که بدش نمی‌آمد تنش‌های ناشی از برکناری واعظی‌آشتیانی را با آوردن امیر قلعه‌نویی در راس کادر فنی استقلال، از میان بردارد، در این دیدار خواسته‌اش را با سرمربی سابق استقلال در میان گذاشت، اما قلعه‌نویی پس از خارج شدن از دفتر سعیدلو، تاکید کرد قصد ندارد به قراردادش با سپاهان پشت کند و به تهران بیاید: «من با سپاهان صحبت کرده‌ام و به این تیم تعهد دارم. درست است هنوز قراردادم را ثبت نکرده‌ام اما صراحتا اعلام می‌کنم از سه‌شنبه هفته جاری کارم را با سپاهان شروع می‌کنم و تیمم را در اصفهان تمرین خواهم داد. بنابراین حضورم در استقلال منتفی است.»

و به این ترتیب امیر قلعه‌نویی به شایعه بازگشت دوباره‌اش به استقلال پایان داد تا از امروز در کنار بحث انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، دغدغه معرفی یک مربی کارآمد برای هدایت استقلال هم، به نگرانی‌های هواداران این تیم پرطرفدار تهرانی افزوده شود.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها