دویدن ماشینی

دنیای ماشینی امروز همه چیز را ماشینی کرده، حتی ورزش و پیاده‌روی را! که البته از حق نگذریم در این مورد آخری خیلی هم کار بدی نکرده است. برای کسانی که وقت ندارند یا ترجیح می‌دهند از هوای دودآلود دوری کنند یا این‌که دوست ندارند از خانه و جلوی تلویزیون دور شوند تردمیل بهانه‌ای است که بتوانند کمی تحرک داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۲۷۶۲

در مجموع، برای کسانی که کم‌تحرک هستند اما زمان کافی برای ورزش ندارند و به ده‌ها دلیل می‌خواهند در خانه کالری بسوزانند و البته پول و فضای کافی هم دارند، تردمیل انتخاب خوبی است.

اما برخی از افراد پس از مدتی کار با تردمیل احساس می‌کنند وضعیت جسمی بدتری پیدا کرده‌اند و از درد کمر یا زانو شکایت می‌کنند. واقعیت این است که تردمیل مانند پیاده‌روی نیست، بلکه ورزش کردن روی تردمیل، راه و رسمی دارد که باید به آن توجه کرد. برای این که حین راه رفتن یا دویدن روی این دستگاه، دچار دردهای عضلانی و خدای ناکرده آسیب اسکلتی نشوید، همیشه به این توصیه‌ها توجه کنید:

در آغاز استفاده هیچ‌گاه از سرعت‌های بالا استفاده نکنید یا زمان‌های طولانی را روی تردمیل باقی نمانید.

برای شروع استفاده از تردمیل، وضعیت بدنی مناسبی به خود بگیرید. برای این کار، سرتان باید بالا باشد و عضلات گردنتان را کاملا شل کنید. آرامش کافی داشته باشید و در حد امکان مستقیم به جلو نگاه کنید.

قبل از خرید تردمیل یا دوچرخه ثابت، حتما با پزشک خود یا ارتوپد درباره مفید بودن این وسیله برای شرایط جسمانی خویش مشورت کنید. کسانی که سابقه کمردرد، درد زانو و ناراحتی در مچ پا دارند، هنگام استفاده از این وسیله اگر نکات اصولی را رعایت نکنند درد تشدید یافته و عملا فشار زیادی روی مفاصل وارد آمده و فرد دچار ناراحتی‌ها و بیماری‌های دیگری نیز می‌شود.

بسیاری از انواع تردمیل دارای نمایشگر ضربان قلب هستند، افرادی که ناراحتی قلبی دارند یا به هر دلیل نباید ضربان قلب آنها از حدی بالاتر برود، حتما به این مورد توجه داشته باشند.

وقتی روی تردمیل راه می‌روید یا می‌دوید، سعی کنید بازوهایتان از کنار بدنتان به سمت جلو و عقب حرکت کند و حرکت آونگی به خود بگیرد.

هنگام ورزش باید از کفش مناسب استفاده شود تا از وارد آمدن آسیب به پا پیشگیری گردد. در ورزش‌های هوازی که دویدن آرام نیز جزو آن است باید از کفشی با پاشنه 2 تا 5‌/‌2 سانتی‌متر استفاده شود تا وزن بدن اندکی به سمت جلو متمایل شود. بنابراین هنگام استفاده از تردمیل نیز کفش با پاشنه 2 تا 5‌/‌2 سانتی‌متری و دارای کفه نرم و انعطاف‌پذیر بپوشید و هیچ‌گاه پابرهنه روی تردمیل ندوید.

سعی کنید هنگام راه رفتن روی تردمیل، عضلات شکمتان را منقبض کنید و گام‌های خیلی کوتاه یا خیلی بلند برندارید، بلکه طوری قدم بردارید که برایتان آسان و معمولی است.

روی نفس‌های خود تمرکز داشته باشید و به صورت طبیعی نفس بکشید، گاهی هم نفس‌های عمیق بکشید.

وقتی از دستگاه تردمیل یا دوچرخه ثابت استفاده نمی‌کنید، حتما آنها را از برق بکشید و خاموش کنید تا بچه‌های کوچک روی آنها نروند و با خاموش و روشن کردن آن به خود آسیب نرسانند.

اگر کمردرد یا قوس کمر دارید، در مورد این‌که تردمیل مورد استفاده شما تا چه حد باید شیب داشته باشد و چنانچه زانودرد دارید، درباره استفاده از تردمیل با پزشک متخصص مشورت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها