کاهش ذخایر انرژی آمریکا

قیمت نفت به مرز 74دلار رسید

به دنبال انتشار گزارشی در خصوص کاهش ذخایر انرژی آمریکا و افزایش تقاضای انرژی در این کشور قیمت جهانی نفت به مرز 74 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
کد خبر: ۳۳۱۸۹۲

به گزارش خبرگزاری رویترز ، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه جولای با 79 سنت افزایش به بیش از 73.65 دلار رسید. قیمت نفت روز گذشته با نیز با 28 سنت افزایش به 72.86 دلار رسیده بود.

موسسه تحقیقاتی آمریکن پترولیوم گزارش داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته بیش از 1.4 میلیون بشکه کاهش داشته است. این در حالی است که نظرسنجی نشریه پلاتز پیش از این حاکی از افزایش یک میلیون بشکه ای ذخایر نفتی آمریکا بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز قرار است امروز پنجشنبه گزارش خود در خصوص میزان ذخایر نفتی این کشور را اعلام کند. قیمت نفت در بازارهای جهانی از 87 دلار در اوایل ماه می به کمتر از 74 دلار رسیده است.

موسسه مالی بارکلی کاپیتال نیز گزارش داد بازار جهانی نفت به شدت تحت تاثیر شرایط اقتصادی جهان است. بحران مالی اروپا تاثیر زیادی در کاهش قیمت نفت داشته است.

بر اساس این گزارش ، ارزش یورو نیز امروز در برابر دلار افزایش یافت و هر یورو در برابر 1.2291 دلار داد و ستد شده است. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جولای با 85 سنت افزایش به 74.60 دلار رسیده است.

فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها