خبرنگار گروه جامعه روزنامه «جام‌جم» در رشته گفتگو از بخش رسانه‌های مکتوب سومین جشنواره اعتیاد و رسانه، حائز رتبه شد. سومین جشنواره اعتیاد و رسانه در سالن همایش‌های صدا سیما و با حضور اسماعیل احمدی‌مقدم جانشین رئیس جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر با تقدیر از 80 فعال برگزیده در عرصه رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و دیجیتال برگزار شد و مریم یوشی‌زاده خبرنگار روزنامه «جام‌جم» در رشته گفتگو، رتبه دوم را از آن خود کرد.
کد خبر: ۳۲۹۷۲۱

یوشی‌زاده در نخستین دوره این جشنواره که صرفا به رسانه‌های مکتوب اختصاص داشت نیز در بخش گفتگو رتبه نخست را کسب کرده بود. در سومین جشنواره مطبوعات محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار حسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، جمعی از مدیران ارشد صدا و سیما و نمایندگانی از دیگر دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند.

کاهش یک درصدی جمعیت معتادان

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه این مراسم اعلام کرد: براساس آمار یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت معتادان رسمی دائمی و 800 هزار نفر معتادان تفننی در کشور وجود دارد که اگر خانواده‌های این افراد را به این جمع اضافه کنیم، بیش از 8 میلیون نفر در کشور مستقیما با مساله مواد مخدر دست به گریبان هستند و با تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر در 5 سال گذشته، هر سال یک درصد از جمعیت معتادان کشورمان کاسته شده است.

80 درصد معتادان بازپروری، دوباره معتاد می‌شوند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: معمولا تنها 20 درصد از افرادی که به بازپروری مراجعه می‌کنند، نجات می‌یابند و 80 درصد دوباره معتاد می‌شوند.

احمدی‌مقدم با تاکید بر این‌که پدیده‌ مواد مخدر در 15 سال آینده به عنوان پدیده‌ نگران‌کننده‌ جهانی مطرح است، افزود: در حال حاضر کشورهای بزرگ این تهدید را برای خود پیش‌بینی کرده‌اند و ما نیز اگرچه اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم، اما هنوز این تهدید برایمان جدی است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: هرچقدر به مساله‌ مواد مخدر بپردازیم، باز هم کم است و باید این مساله را به‌طور ریشه‌ای و با حل مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کمتر کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در مورد حل این مساله علت و معلول باید همزمان با هم پیگیری شود و در این میان نقش رسانه‌ها در آموزش و فرهنگ‌سازی برای جامعه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به این‌که رسانه‌ها در ظاهر تامین‌کننده پیام هستند، اما در عمل نقشی اثر‌گذار را ایفا می‌کنند، گفت: در حال حاضر رسانه‌ها در حوزه‌ مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم و تاثیر‌گذار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها