س - ‌ک: خانمی 17ساله هستم و به مدت 6‌سال از بیماری عصبی رنج می‌برم، در این مدت به پزشکان زیادی مراجعه کرده‌ام اما بیماری‌ام را تشخیص ندادند. علایم این بیماری به این صورت است که در هنگام راه رفتن تعادل ندارم و خیلی از اوقات به صورت زیگزاگی راه می‌روم. در هنگام نوشتن نیز با مشکل لرزش دست مواجه هستم. در دنبال کردن اجسام متحرک از لحاظ دید (چشمانم) دچار مشکل هستم. در حال حاضر کلونازپام مصرف می‌کنم اما در اکثر اوقات به جز زیاد کردن خوابم هیچ اثر دیگری ندارد. خواهشمندم در مورد بروز این علائم و بیماری‌ای که از آن ناشی شده‌ است و همچنین راه درمان این مشکلات را بیان کنید.
کد خبر: ۳۱۷۰۲۰

مواردی که عنوان کردید علائم غیراختصاصی هستند و طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را در برمی‌گیرند و بدون انجام اقدامات تشخیصی و معاینه نمی‌توان در مورد بیماری شما اظهارنظر قطعی کرد. توصیه ما این است که در ابتدا به یک متخصص اعصاب (نه‌متخصص جراحی اعصاب) مراجعه کنید و در صورت صلاحدید پزشک مربوطه یک اسکن از مغز شما گرفته شود و در صورتی که از نظر پزشک مشکل طبی خاصی وجود نداشت می‌توانید به یک روانپزشک مراجعه کنید.

م ر: پسری 23 ساله هستم که با توجه به گذشت چند سال از سن بلوغ هنوز موهای صورتم درنیامده است. آیا این مساله طبیعی است یا نیاز به مراجعه به پزشک است؟

درنیامدن موهای صورت که در برخی از افراد دیده می‌شود یک مساله ارثی است و درمان ندارد. از آنجایی که این مساله مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نمی‌کند، لازم نیست به پزشک مراجعه کنید و فقط باید این واقعیت را بپذیرید و از مصرف هرگونه داروهای شیمیایی و یا گیاهی که معمولا برای رویش مو تبلیغ می‌شود، پرهیز کنید تا به سلامتی شما خللی وارد نشود.

آقای محسن مرادی ضمن تشکر از پیام محبت‌آمیز شما، درخواست شما مبنی بر افزایش مطالب نجومی به تحریریه سیب ارائه شد تا در صورت امکان در شماره‌های بعدی لحاظ گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها