1- هرچند «جدا افتاده» تنها فیلم مارتین اسکورسیزی است که مجسمه اسکار را برایش به ارمغان آورد، اما بیشتر طرفداران اسکورسیزی می‌دانند که این فیلم بهترین اثر او نیست.
کد خبر: ۳۱۲۱۹۶

فیلم کلاسیک «راننده تاکسی» بعد از گذشت 36 سال از ساخت آن هنوز که هنوز است شناسنامه‌ای است برای آثار پرتعداد کارگردانش. فیلمی که گاهی روزنامه‌ها و رسانه‌ها از آن به جای نام کارگردانش استفاده می‌کنند. یعنی به جای نام بردن از اسکورسیزی می‌نویسند «سازنده راننده تاکسی.»

«راننده تاکسی» به نوعی فیلم کالت است. نوعی فیلم که برای هوادارانش چیزی بیشتر از یک فیلم معمولی است و به نوعی در زندگی‌اشان وارد شده است. فیلمی که طرفداران نسبتا اندک اما بغایت پروپا قرص دارد.

نمونه‌های این نوع فیلم‌ها در سینمای ایران هم کم نیستند ، هامون و آژانس شیشه‌ای فیلم‌هایی هستند که در ایران به فیلم کالت مشهور شده‌اند.

2- لارنس فون‌تریه کارگردان بداخلاق دانمارکی، بدون شک یکی از نوابغ کارگردانی سینمای معاصر است. او زبان سینما را بخوبی می‌شناسد و در به‌کارگیری آن توانایی کم‌نظیری دارد. کارگردانی که علاقه زیادی به سه‌گانه‌سازی دارد و از معروف‌ترین آثارش می‌توان به «داگ ویل» ، «شکستن امواج» و «رقصنده در تاریکی» اشاره کرد.

3- حالا در حاشیه برگزاری جشنواره برلین نشریه معتبر سینمایی «اکو» خبر داده است، این دو کارگردان قرار است فیلم «راننده تاکسی» را بازسازی کنند. خبری که بیش از آن که هواداران این دو کارگردان را خوشحال کند، باعث تعجب آنها شده است. چراکه با مروری گذرا به ساخته این دو کارگردان می‌توان به تفاوت‌های اساسی در نوع نگاه آنها به سینما پی برد.

4- نکته جالب این خبر اما این بود که قرار است رابرت دنیرو همچنان نقش به یاد ماندنی «تراویس» را بازی کند. فردی که از بی‌خوابی رنج می‌برد و برای همین رانندگی تاکسی در نیمه شب را به عهده می‌گیرد تا شاهد جنایت‌های بی‌شماری باشد که در این ساعات در شهر نیویورک ، شهر مورد علاقه مارتین اسکورسیزی رخ می‌دهد.

میثم اسماعیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها