27 بهمن آئین اختتامیه برپا می‌شود

نمایش 31 فیلم در جشنواره فیلم قاصدک

سی و یک عنوان فیلم پویانمایی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در جشنواره فیلم قاصدک شرکت داده می‌شود.
کد خبر: ۳۰۸۰۳۲

به گزارش فارس ، با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان مراکز کانون سراسر کشور همچنان از ساخت و ارسال فیلم‌های اعضای خود خبر می‌دهند.

در این میان کانون استان اردبیل در خبری اعلام کرده است که مراکز کانون برای ساخت فیلم به کارگاه انیمیشن تبدیل شده است واعضای مراکز کانون به مناسبت سی و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با دو موضوع انقلاب و اصلاح الگوی مصرف به دو روش دوبعدی(کات‌اوت) و سه بعدی(خمیری و عروسکی) نزدیک به 31 عنوان فیلم ساخته‌اند.

داریوش علومی کارشناس هنری کانون پرورش فکری استان اردبیل با اشاره به فضای مناسب مراکز کانون استان برای فعالیت انیمیشن گفت: اعضای کانون زیر نظر مربی با استفاده از امکانات مرکز به ساخت انیمیشن می‌پردازند این فعالیت جذاب از سه سال پیش در اکثر مراکز کانون استان آغاز و در تعدادی از مراکز کارگاه ثابت پویانمایی ایجاد شده است و اعضای علاقه‌مند در طول سال به این فعالیت مشغولند.

وی در باره انیمیشن و جذابیت آن برای کودکان اظهار عقیده کرد: انیمیشن با ویژگی و جذابیت‌های خاص خود همیشه در قلمرو خیال کودکان جولان می دهد به همین خاطر کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی آن هستند و از آن لذت می برند، در سال‌های اخیر با پیشرفت فن‌آوری امکانی فراهم آمده که خود کودکان هم در ساخت انیمیشن سهیم باشند و علاوه بر لذت تماشای آن، از ساخت انیمیشن نیز لذت ببرند و خلاقیت‌های خود را در زمینه متحرک سازی از این راه بروز دهند.

علومی توضیح داد که برای بالابردن سطح کیفی آثار اعضا در ساخت انیمیشن به مراکز می‌رود و به آموزش مربیان و اعضای کارگاه انیمیشن می پردازد.

به گفته وی آثار انیمیشن اعضای مراکز کانون استان علاوه بر پنجمین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان (قاصدک) در جشنواره پویانمایی کانون استان که همزمان با دهه فجر امسال طی روزهای 20 و 21 بهمن ماه در سالن سینمای کانون اردبیل برگزار می‌شود نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

کارشناس هنری کانون استان اردبیل هدف از فعالیت انیمیشن در مراکز کانون را تشویق اعضا به خلاقیت، آموزش و ایجاد لذت و نشاط در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: برای بهبود کیفیت آثار و ایجاد انگیزه ورقابت بین اعضا، جشنواره استانی پویانمایی هر دو سال یک باربرگزار می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: دبیرخانه جشنواره قاصدک از دریافت نزدیک به 200 فیلم ساخته شده توسط کودکان و نوجوانان ایرانی خبر داده و پیش بینی کرده است تعداد این آثارطی روزهای آینده افزایش یابد.

مهلت ارسال آثار روز 30 دی به پایان رسید و جشنواره نیز روز 27 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌، هنری کانون تهران واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

به گفته وجیه‌الله فردمقدم پیشکسوت انیمیشن ایران و دبیر جشنواره ارزیابی و داوری آثار توسط تعدادی از کارگردان‌های صاحب نام فیلم‌های کودک ونوجوان اواسط بهمن انجام می‌شود.

به برگزیدگان این جشنواره نیز روز 27 بهمن طی آیین ویژه‌ای جوایز و تندیس‌های ویژه جشنواره اهدا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها