درهای باز دانشگاه

اگرچه در کشور ما بیشتر دانشگاه‌ها در قلب شهر و در همسایگی بسیاری از شهروندان هستند، اما درهای آن تنها روی دانشجویان و استادان باز می‌شود و بقیه افراد جامعه بویژه دانش‌آموزان همیشه از پشت دیوارها به سرزمین آرزوهایشان می‌نگرند.
کد خبر: ۲۹۹۷۸۸

در کشورهای دیگر، روزی به عنوان درهای باز ‌(Open day) توسط دانشگاه تعیین می‌شود و هر کس که علاقه دارد اطلاعاتی درباره محیط دانشگاه، رشته‌ها، هزینه‌ها و... به دست بیاورد، می‌تواند در آن روز آزادانه و بدون هیچ مجوز یا مدرکی به فضای علم و پژوهش قدم بگذارد.

اثرات مثبت این کار باعث شده است تا مسوولان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هم به فکر برگزاری چنین روزی بیفتند تا به بهانه آن، زمینه بازدید علاقه‌مندان از آزمایشگاه‌های دانشگاه فراهم شود.

معاون پژوهشی و فناوری خواجه نصیر با اشاره به نامگذاری روز 25 آذر به عنوان روز «درهای باز» در این دانشگاه می‌گوید: این اقدام تاکنون در برخی کشورهای پیشرفته و دانشگاه‌های مدرن صورت می‌گرفت، ولی از این پس ما هم برای آشنایی علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه، گسترش فرهنگ دانش، جذب دانشجویان مستعدتر و آشنایی مردم با دانشگاه این روز را برگزار می‌کنیم.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دارای 120 آزمایشگاه تحقیقاتی آموزشی است و حوزه‌های پژوهشی دانشگاه هم شامل سنجش از راه دور، مکاترونیک کنترل و رباتیک، فضا، بتن و سازه‌ها، نانو و سازه‌های هوشمند، شیمی دارویی و.... می‌شوند. به گفته دکتر جعفر روشنی‌یان بازدید علاقه‌مندان از آزمایشگاه‌های دانشگاه در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسیده و از دانش‌آموزان مدارس نمونه نیز دعوت شده تا با هماهنگی‌های لازم از این مراکز دیدن کنند. شما هم دو روز فرصت دارید تا از طریق هماهنگی با روابط عمومی حضور در فضای علمی دانشگاه را تجربه کنید.

بهاره صفوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها