زیر لیوان‌های قلاب بافی

کد خبر: ۲۹۷۷۲۷

اگر آموزش قلاب بافی را دنبال کرده باشید، حالا می‌دانید که ما از چه اصطلاحاتی استفاده می‌کنیم.

برای شروع کار، یک زنجیره 6 تایی بزنید و سر و ته آن را به هم وصل کنید. از آن یک حلقه بسازید.

در این حلقه باید 12‌تا دانه پایه بلند بزنید. در رج بعدی روی همین دانه‌ها را با زنجیره‌های 3 تایی و یک پایه کوتاه برای هر گلبرگ کامل کنید.

در رج بعدی، یکی در میان، یک زنجیره 5 تایی و یک زنجیره 10 تایی گلبرگ‌ها را تشکیل می‌دهند.

برای رج بعد، شما 12 گلبرگ شامل 6 گلبرگ بزرگ و 6 گلبرگ کوچک دارید که روی آن‌ها را به این ترتیب می‌بافید:‌

در هر گلبرگ بزرگ 2 دانه پایه بلند می‌بافید. سپس 2 زنجیره و 2 پایه بلند دیگر. سپس 7 زنجیره می‌بافید و آن را با 2 پایه بلند به یک گلبرگ بلند دیگر وصل می‌کنیدو در واقع از روی گلبرگ‌های کوچک‌تر عبور می‌کنید.

در رج بعدی، 3 دانه وسطی زنجیره 7 تایی را در نظر می‌گیرید و روی دانه اولی آن یک دانه، روی دانه وسطی 3 دانه یکجا و روی دانه سومی یک دانه دیگر پایه بلند می‌زنید.

حالا 2 تا زنجیره می‌زنید و با 2 پایه بلند در وسط 2 زنجیره میانی بافت گلبرگ 4 تایی رج قبل همان شکل رج قبلی را تکرار می‌کنید. بعد دوباره 2 تا زنجیره و باز 2 پایه بلند.

حالا دو تا زنجیره دیگر می‌زنید و دوباره سه دانه وسطی زنجیره 7 تایی رج قبل را می‌بافید و بافت گلبرگ‌ها به همین ترتیب تکرار می‌شود.

در رج بعدی، روی 5 دانه‌ای که یکجا بافته شده، 6 دانه با پایه بلند می‌بافید، اما وقتی 3 دانه پایه بلند اولی را زدید 3 زنجیره می‌زنید و 3 دانه پایه بلند بعدی را می‌بافید.

بعد از آن 3 زنجیره می‌بافید، 2 پایه بلند در زنجیره وسط بافت 4 تایی رج قبل می‌زنید و سپس 6 دانه زنجیره می‌زنید و دوباره 2 پایه بلند می‌بافید. حالا 3 زنجیره می‌زنید و به همین ترتیب بافت تکرار می‌شود تا یک دایره کامل شود.

در رج بعدی، روی بافت 6 زنجیره‌ای 3 پایه متوسط و 6 پایه بلند و 3 پایه متوسط دیگر می‌بافید. در سومین دانه از 6 پایه بلند وسط 3 دانه زنجیره می‌بافید. سپس نوک قلاب را در دانه سومی فرو می‌برید و 3 دانه دیگر را می‌بافید. به این ترتیب، یک حلقه کوچک از زنجیره تشکیل می‌شود. وقتی آخرین دانه پایه متوسط را زدید، 3 زنجیره دیگر برجستگی انتهای برگ را تشکیل خواهد داد و با زنجیره‌های 3 تایی، گلبرگ‌ها را دور می‌زنید. بقیه بافت به همین شکل تکرار می‌شود. مطابق شکل، اگر مایل باشید می‌توانید با نگین و مهره‌‌های کریستالی کارتان را زینت دهید. مهره‌هایی با سوراخ‌های درشت نیز وجود دارد که می‌توانید با قلاب نخ بافت را از آن رد کنید و هنگام بافت آن را به کار وصل کنید.

اگر بخواهید این تکه را به هم وصل کنید، باید این کار را از طریق حلقه‌هایی که روی کار به وجود آورده‌اید انجام دهید. در رج آخر بافت یک تکه دیگر، این حلقه‌ها در هم فرو می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها