براده‌ها

نمایش ایثار در ارمنستان

جام‌جم: تئاتر «گانتلت» نوشته مهدی نصیری با کارگردانی علیرضا اسدی در کشور ارمنستان برای عموم به اجرا در می‌آید. نمایشنامه «گانتلت» که با نام «آرا» سال گذشته به عنوان نمایشنامه برگزیده در مسابقه نمایشنامه‌نویسی ایثار معرفی شد و در جشنواره تئاتر مقاومت مورد تقدیر قرار گرفت، از 13 تا 15 آذر در ارمنستان به اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۲۹۷۳۷۶

این نمایش، روایتگر زندگی آمیخته با تردید و هراس و کابوس‌های یک خبرنگار ارمنی ایرانی است که در دوران جنگ تحمیلی، پس از ماه‌ها اسارت به خانه برگشته است.

آلبوم به نام گل سرخ در اروپا

ایسنا: تور اروپایی گروه «دستان» با اجرای «به نام گل سرخ» با صدای سالار عقیلی از فروردین ماه سال 89 آغاز می‌شود. در این تور هنری قرار است «راجیب چاکرابورتی»، هنرمند هندی گروه دستان را همراهی کند.

احمد آرام 3 نمایشنامه منتشر می‌کند

ایسنا: سه نمایشنامه‌ «این یارو، آنتیگونه» با 9 شخصیت در 6 پرده، «خانه‌ تلخ» با 6 شخصیت (بهترین متن برگزیده‌ سیزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، تهران/1373) و «صداهای نزدیک و در عین حال بسیار دور از صفدر و صفورا، دوچرخه و سینما» با 7 شخصیت نوشته‌ احمد آرام از سوی نشر نوح نبی(ع) برای دریافت مجوز نشر ارسال شده‌اند. همچنین به گفته‌ آرام، مجموعه‌ داستان «کسی ما را به شام دعوت نمی‌کند» در مجموع 7 داستان کوتاه را شامل می‌شد که پس از تقریبا 3 سال انتظار، مجوز نشر دریافت کرده و با حذف یک داستان از سوی نشر افق به چاپ می‌رسد.

تولید 8 قطعه‌ موسیقی در مراکز صداوسیما

جام‌جم: قطعات موسیقی بشارت، پیره‌دار، زنگ شتر، سرزمین مادری و... در قالب‌های ارکسترال یا تکنوازی با موضوعات مذهبی و اجتماعی در واحد موسیقی مراکز استان‌ها تولید و آماده‌ پخش شد.

نقد جن‌گیر در فرهنگسرای انقلاب

فارس: نشست تخصصی و کارگاه نقد و بررسی نمایش «جن‌گیر» به کارگردانی و نویسندگی کوروش نریمانی، 14 آذرماه با حضور شماری از استادان، هنرمندان و کارشناسان و صاحبنظران هنر نمایش در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود.

آرش به تئاتر شهر آمد

جام‌جم: نمایش عروسکی آرش با کارگردانی فهیمه میرزاحسینی از پنجشنبه هفته گذشته به روی صحنه کارگاه نمایش در تئاتر شهر آمد. در این نمایش عروسکی، سمانه میرزا حسینی، سعیده میرزاحسینی و سیما میرزاحسینی بازیگران و عروسک‌گردانان نمایش‌اند و سعیده میرزاحسینی و سیما میرزاحسینی عروسک‌های آن را ساخته‌اند.

موسوی گرمارودی دبیر جشنواره شعر فجر

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی سیدعلی موسوی گرمارودی را به‌عنوان دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد.

به گزارش ایلنا در متن حکم وزیر ارشاد خطاب به موسوی گرمارودی آمده است: جنبش اول که قلم برگرفت حرف نخستین ز سخن در گرفت. برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در آغاز چهارمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور روزهای نخست نهضت عظیمی است که شعر و شعور انقلابی برخاسته از آن از ارکان پیروزی این نهضت بود. به پاس گرامیداشت این ایام و با توجه به سابقه شایسته جنابعالی در پایداری از کیان ادبیات اصیل پارسی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» منصوب می‌شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها