وقتی نمایشی در هر اجرایش با تالار پر از تماشاگر روبه‌رو می‌شود و علاقه‌مندان از چند روز قبل بلیت‌هایش را می‌خرند، شاید دیگر لازم نباشد دیدنش را به شما توصیه کنیم. اما خب چه کنیم که اگر کاری ما را به وجد بیاورد، دوست داریم دیگران را هم در تجربه دیدن آن شریک کنیم.
کد خبر: ۲۹۶۳۹۶

نمایش جن‌گیر به نویسندگی و کارگردانی کوروش نریمانی که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است، با اقتباس از داستان‌های عامیانه قدیمی درباره موجودات ماورایی مانند جن و پری، موقعیت‌های کمدی دلنشینی را پدید می‌آورد.

آقای‌جنابی خیاط و همسرش پری در حال دوخت و دوز برای‌فرادنبه صاحبکار خود هستند که تصمیم دارد شوی پوشاک برپا کند. این زوج با آرزوی فروش لباس‌ها و مانکن‌های خود دلخوش هستند که ناگهان با موقعیت عجیب، هراس‌انگیز و دوست داشتنی مواجه می‌شوند. جن‌ها در خانه و کارگاه خیاطی اخلال ایجاد می‌کنند و دست به خلق موقعیت‌های خنده‌آور می‌زنند و... باقی ماجرا را هم نمی‌گویم که خودتان آن را ببینید.

اگرچه نمایش جن‌گیر به سراغ داستان‌های قدیمی می‌رود، اما رویکردهای اجتماعی به روزی دارد که همین بر جذابیت‌های موضوعی آن می‌افزاید. تماشاگر با دیدن مشکلات و معضلات جامعه و اطراف خود بر روی صحنه، با نمایش ارتباطی عاطفی برقرار می‌کند و انتقادهای مطرح شده در آن را حرف دل خود می‌داند.

تازه ترین نمایش کوروش نریمانی با ظرافت میان مرز واقعیت و خیال گام بر می‌دارد و در این بین نقش آفرینی بازیگران حرفه‌ای‌اش نمودی متفاوت می‌یابد. سیامک صفری بازیگر نفش اصلی جنابی‌ مثل همیشه تیپی دلنشین و کمیک را به نمایش می‌گذارد، ژاله صامتی در نقش پری‌ خوب می‌درخشد، فروغ قجابیگلی بازیگر نقش مرمر (یکی از جن‌ها) تحسین بر انگیز است وهوتن شکیبا بازیگر نقش منگنه نیز فضای کمدی کار را تشدید می‌کند.

جن‌گیر حالا به خاطر استقبال تماشاگران روزی 2 بار اجرا می‌شود.

مهدی یاورمنش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها