جام‌جم: مراسم نخستین سالروز درگذشت زنده‌یاد احمد آقالو بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، فردا در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در این مراسم هنرمندانی همچون مهدی هاشمی، رضا کیانیان، رضا بابک، میکائیل شهرستانی و محمد عمرانی سخنرانی خواهند کرد. زنده‌یاد احمد آقالو سوم آذرماه سال 87 پس از یک دوره بیماری سرطان درگذشت.
کد خبر: ۲۹۶۳۰۱

جشنواره شعر الغدیر

جام‌جم: مراسم پایانی هفتمین جشنواره شعر الغدیر 11 آذر و در فاصله بین اعیاد قربان و غدیر در خمینی‌شهر اصفهان برگزار می‌شود. محمدعلی بهمنی، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی مجاهدی، سعید بیابانکی، عبدالجبار کاکائی و سهیل محمودی از جمله شاعرانی هستند که پیرامون واقعه غدیر در این مراسم شعرخوانی خواهند کرد.

تکرار کنسرت چکاوک در عید قربان

جام‌جم: کنسرت گروه چکاوک به سرپرستی رضا شایسته و تکنوازی میلاد کیایی روز عید قربان در تالار وحدت تکرار می‌شود. این کنسرت همان برنامه قبلی این گروه است که روزهای 21 و 22 آبان ماه با اجرای آثاری از پرویز یاحقی، اسدالله ملک، علی تجویدی، حبیب‌الله بدیعی و همایون خرم به روی صحنه رفته بود.

موسیقیدانان هلندی در آسمان تهران

ایسنا: کنسرت تریو شونبرون از کشور هلند در روزهای 6 و 7 آذر ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی هنری آسمان اجرا می‌شود. دراین برنامه که شامل 2 بخش پژوهشی و کنسرت است، قطعاتی ازآهنگسازان قرن 17 میلادی از جمله ژوزف هایدن، فردریش هارتمن گراف و آنتون ریچا اجرا خواهد شد.

توقف ساخت و ساز در ایوان کرخه شوش

ایسنا: با طرح شکایت سازمان میراث فرهنگی شهرستان شوش، احداث دانشکده‌ باستان‌شناسی در ایوان کرخه متوقف شد. پیش از این دانشگاه آزاد دزفول به منظور احداث دانشکده‌ باستان‌شناسی در این منطقه کارهای ساختمانی را آغاز کرده بود که اکنون این عملیات متوقف شده است. ایوان کرخه در سال 1310 در لیست آثار فرهنگی و باستانی ملی ثبت شده است.

گروه موسیقی پریشاد در تالار وحدت

جام‌جم: گروه موسیقی پریشاد به سرپرستی پریچهر خلوتی روز 13 آذرماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این کنسرت آثاری از اساتید موسیقی ملی و اصیل ایرانی در دستگاه ماهور، چهارگاه و همایون اجرا می‌شود.

جایزه برای جوانان در تصویر سال

ایسنا: در هفتمین گردهمایی بزرگ تصویرسال، جایزه جوانان زیر 25 سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، از طریق آرای هیات داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد.

هفتمین دوره‌ نمایشگاه تصویر سال از 18 دی ماه تا 9 بهمن ماه همچون دوره‌های گذشته، در خانه‌هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

پاکو دلوسیا در فرهنگسرای هنر

جام‌جم: کنسرت گیتار فلامنکو به سرپرستی و نوازندگی امیر مفاخر روز‌های 19 و 20 آذرماه در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود.

در این کنسرت این نوازنده گیتار فلامنکو با همراهی مهرداد علیزاده و امیرحسین کاربر آثاری از پاکو دلوسیا، خراردو نونز، سابیکاس و... و نیز قطعاتی از آهنگسازان لاتین را اجرا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها