با امضای یک توافقنامه میان صدا و سیما و وزارت ارشاد صورت می‌گیرد

تبلیغ کتاب در رادیو و تلویزیون

گروه فرهنگ و هنر: شنبه شب، آیین پایانی هفته کتاب به میزبانی کتابخانه ملی و با معرفی برگزیدگان هشتمین جشن کتاب و رسانه برتر و سومین جشن کتاب و رسانه ملی برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که قرار بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حاضر باشد که سیدمحمد حسینی حضور در تالار وحدت و جشن زوج خوشبخت ایرانی را به حضور در برنامه‌ای ویژه کتاب و رسانه ترجیح داد.
کد خبر: ۲۹۶۲۹۳

جهش بزرگ صدا و سیما

محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین سخنران این مراسم بود که ابتدا به برنامه‌های ویژه صداوسیما در ارتباط با کتاب و تبلیغ این کالای فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد یک تحول بزرگ در زمینه برنامه‌سازی با محتوای کتاب و کتابخوانی در رسانه ملی هستیم و در اکثر رسانه‌های دیگر نیز می‌بینیم که بخش ویژه‌ای را به کتاب اختصاص داده‌اند که نشان از آشتی با کتاب و فرهنگ کتابخوانی است.

پرویز تاکید کرد که پیش از این نیز صداوسیما در حوزه فرهنگ و به طور ویژه کتاب فعال بوده؛ اما آنچه که امروز شاهد آن هستیم، بواقع یک جهش بزرگ در رسانه ملی است.

وی ادامه داد: در بسیاری از سریال‌ها، شخصیت‌های اصلی و محبوب، کتابی به دست می‌گیرند. مجریان تلویزیونی نیز مانوس با کتاب هستند و برنامه‌های مخصوص کتاب تدارک دیده می‌شود که این نکات نشان از تحولی است که در صداوسیما صورت گرفته است.

امضای توافقنامه

در همین رابطه علی‌اصغر جعفری، مشاور رئیس سازمان صداوسیما و مدیرکل حوزه ریاست رسانه ملی هم که در مراسم حضور داشت، در سخنانی ابتدا خرسندی خود را از برگزاری چنین جشن‌هایی اعلام کرد و خبر از تدوین توافقنامه‌ای میان صداوسیما و وزارت ارشاد داد که بزودی امضا می‌شود و براساس آن، ناشران می‌توانند با استفاده از تسهیلات ویژه و با مبلغی اندک، کتاب‌هایشان را در رسانه ملی تبلیغ و معرفی کنند.

جعفری در ارتباط با جزئیات این توافقنامه گفت: سعی شده تا رویکرد منظمی برای پرداخت به کتاب دیده شود و تلاش می‌کنیم با نگاه تشویقی، ناشران را مورد حمایت قرار دهیم و اکنون هم بیشتر تبلیغات در این حوزه رایگان است و بخشی هم که هزینه‌ای دارد، با 80 درصد تخفیف همراه می‌شود.

وی گفت: رسانه ملی، تولید برنامه‌هایی با موضوع و محتوای کتاب و کتابخوانی را به عنوان یک وظیفه برای خود می‌داند و هیچ‌گونه چشمداشت مالی در این رابطه ندارد.

معرفی برگزیدگان

در بخش پایانی این مراسم نیز برگزیدگان جشن کتاب و رسانه برتر از سوی هیات داوران معرفی شدند و جوایز خود را از دست علی‌اکبر اشعری، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس کتابخانه ملی، دکتر محسن پرویز و علی‌اصغر جعفری گرفتند.

سینا علی‌محمدی، خبرنگار گروه فرهنگی روزنامه «جام‌جم» در بخش یادداشت به عنوان برگزیده سوم مورد تقدیر قرار گرفت. شبکه رادیویی جوان و شبکه 3 سیما نیز به عنوان شبکه‌های برتر صداوسیما در این جشن مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند. همچنین روزنامه قدس به دلیل فعالیت ارزنده و گسترده در حوزه کتاب در طول سال جاری به عنوان برترین رسانه هشتمین جشنواره کتاب و رسانه برتر شناخته شد.

جشن کتاب و رسانه 15 برگزیده در 5 بخش گفتگو، یادداشت، گزارش، خبر و معرفی کتاب داشت. آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه را علی آقاغفار، جلال خوش‌چهره، علی عمادی، جلیل اکبری‌صحت، ابراهیم زاهدی مطلق و سیدمهدی جعفری داوری کرده بودند.

این جشن در بخش عکس نیز ضمن تشکر از کسانی که شرکت کرده بودند، هیچ برگزیده‌ای را معرفی نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها