پیشقدم در کار خیر

امروز قرار است اتفاقی در سینما عصر جدید بیفتد. مردی پیش افتاده و خیلی‌های دیگر هم به او تاسی کرده‌اند و راه افتاده‌اند.
کد خبر: ۲۹۶۱۱۴

 اتفاق البته تازه نیست ولی به نظر می رسد خیلی بیشتر از اینها باید درباره‌اش گفت و شنید. «این» از نادر موضوعاتی است که اتفاقا باید از فرط تکرار در جامعه به کلیشه تبدیل شود که هنوز نشده است. پیشترها در همین جامعه ما که هنوز اینقدر رشد نکرده بود ‌ آداب و خصلت‌هایی دیده می‌شد که نشان از بلندی طبع آدم‌هایی داشت که در اطراف ما زندگی می‌کردند.

مثلا اگر گرفتاری برای کسی پیش می‌آمد که حل آن از عهده وی خارج بود، بزرگان و جوانمردان محل پا پیش می‌گذاشتند و با اعتباری که داشتند تلاش می‌کردند مشکل او را حل کنند. حالا با گردش روزگار خیلی از آرایه‌های جامعه ما تغییر یافته است.

حالا جوانمردها در هیات‌های دیگری ظاهر شده‌اند؛ از هنرمند و ورزشکار بگیر تا سیاستمداران و حتی مردم عادی. هنوز هم مثل گذشته وقتی کسی برای کار خیری پیشقدم می‌شود همه نگاه‌ها را متوجه خود می‌کند که البته طبیعی است.

امروز یکی از آن اتفاقات قرار است در سینما عصر جدید بیفتد ؛ «مراسمی برای حمایت از بچه‌های بی‌سرپرست». پیشقراول این کار هم آقای بازیگر سینمای ایران است. عزت‌الله انتظامی در این سال‌ها علاوه بر بازیگری که بری از تعریف و شناساندن وی است در حضور مستمر و پیگیر در این نوع کارها هم شناخته شده است.

امشب ساعت 20 در سینما عصر جدید قرار است گلریزانی برای کودکان بی‌سرپرست انجام شود. همچنین قرار است فروش فیلم آقای هفت‌رنگ در سئانس 20 به کودکان بی‌سرپرست اختصاص یابد و آقای بازیگر سینمای ایران هم در آن سخنرانی کند.

احتمالا این بهترین فرصت برای کسانی است که هم می‌خواهند در یک کار خیر مشارکت داشته باشند و هم آقای بازیگر سینمای ایران را از نزدیک ببینند. بیشتر از این توضیحی لازم نیست که گفته‌اند «در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.»

مهدی غلامحیدری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها