با صدای رسول نجفیان

«چهل دف» کنسرت می‌دهد

براده‌ها

همکاری رسول نجفیان با گروه چهل دف

فارس: رسول نجفیان به عنوان خواننده مهمان در کنسرت گروه چهل دف که 28 و 29 آبان ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود، حضور می‌یابد. در این برنامه، نجفیان به اجرای 3 قطعه «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» براساس شعری از «مولانا»، «حرم دل» براساس شعری از «حافظ» و قطعه آشنای «رسم زمونه» که نجفیان آن را براساس شعری از خود ساخته است، خواهد پرداخت.
کد خبر: ۲۹۳۳۷۳

نوای گیتارخواجه‌نوری‌‌ها در تالار وحدت

جام‌جم: گروه موسیقی خواجه‌نوری‌ها 5 و 6 آذرماه، مهمان تالار وحدت خواهند بود. یکی از ویژگی‌های کنسرت تازه خواجه نوری‌ها، تلفیق 3 گونه پاپ، کلاسیک و فلامنکو با یکدیگر است.

آواز امین‌الله رشیدی در دانشگاه هنر

جام‌جم: امین‌الله رشیدی که صدایش از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود، این بار بعد از سال‌ها قصد دارد تا همراه گروهش روی صحنه رفته و به صورت زنده برنامه اجرا کند.

در این کنسرت که اوایل آذر ماه در تالار فارابی دانشگاه هنر اجرا می‌شود، قطعاتی با خوانندگی رشیدی و ذوالقدر اجرا می‌شود. به احتمال زیاد این گروه اسفند ماه نیز در تالار وحدت، برنامه‌ای دیگر را روی صحنه خواهند برد.

نریمانی جن‌گیر می‌شود

مهر: نمایش جن‌گیر نوشته و کار کوروش نریمانی از 18 آبان‌ماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

در نمایش جن‌گیر که همچون آثار قبلی این نویسنده و کارگردان تئاتر، حال و هوایی کمدی دارد، بازیگرانی چون سیامک صفری، ژاله صامتی، خسرو شهراز، فروغ قجابگلی،‌ معصومه کاظمی و هوتن شکیبا به ایفای نقش می‌پردازند.

نامه‌های سارتر منتشر شد

ایسنا:‌ مجموعه نامه‌های ژان پل سارتر(‌نویسنده و فیلسوف فرانسوی)‌ به سیمون دوبووار و چند نفر دیگر با ترجمه‌ سودابه گیوراد از سوی نشر باغ‌ نو منتشر شد.

این کتاب با نام «شاهدی بر زندگی من» دربرگیرنده‌ نامه‌های سارتر از سال 1926 تا 1939 است که با مقدمه‌ دوبووار منتشر شده. او در این مقدمه اشاره کرده است که نامه‌هایی که به او و سارتر مربوط‌اند، بدون کم و کاست آمده‌اند؛ ولی بخش‌هایی از بقیه‌ نامه‌ها حذف شده‌ و در بعضی جاها نیز اسامی تغییر یافته‌اند.

احیای کنگره بندرعباس بعد از 2 سال

ایسنا: بعد از گذشت 2 سال از عدم برپایی کنگره شعر و داستان جوان بندرعباس معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برپایی این کنگره با حضور 60 شاعر و داستان‌نویس در آذر ماه امسال خبر داد.

انوشیروان پیشدار با اعلام این خبر گفت: فراخوان کنگره خردادماه امسال به تمامی شاعران و داستان‌نویسان جوان اعلام شد و علاوه بر آثار سال گذشته، تاکنون بیش از 3هزار اثر در زمینه شعر و داستان به دبیرخانه ارسال شده است.

کانون موسیقی آسمان آغاز به‌ کار کرد

جام‌جم: کانون موسیقی آسمان با هدف حمایت از موسیقی جدی با اجرای کنسرت‌های پژوهشی، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های پژوهشی در موسسه‌ فرهنگی - هنری آسمان آغاز به‌کار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها