«تردید» دومین فیلم سینمایی واروژ کریم مسیحی است که 17 سال پس از ساخت فیلم اولش (پرده آخر)‌ ساخته شده و این روزها در سینماها اکران می‌شود. ارزیابی منتقدان سینما را از این فیلم می‌خوانید:
کد خبر: ۲۸۷۹۵۹

زاون قوکاسیان، منتقد:

به نظرم فیلم عالی بود! این به دلیل غیبت 17 ساله صاحب اثر در عرصه فیلمسازی نیست، به این دلیل است که «تردید» ساختاری محکم دارد. مدتی است، سینمای ما از ادبیات قهر کرده، اما تردید اقتباسی خوب از هملت شکسپیر با تمام توانایی‌های این نمایشنامه است. فیلمنامه‌ای خوب، کارگردانی محکم و بازی‌های خوبی که کریم مسیحی توانسته از بازیگران بگیرد، دلایل دیگر خوب بودن فیلم است. اما مهم‌ترین دلیل 4 ستاره دادن من به تردید، این است که فیلم کریم مسیحی طوری است که هملت ایرانی را برای تماشاگر، باورپذیر کرده است.

کیوان کثیریان، منتقد:

تردید، اقتباس ناموفقی از نمایشنامه‌ای شناخته شده است که اصلا نتوانسته ایرانی شود. در برخی از بخش‌های فیلمنامه سستی منطق داستانی دیده می‌شود. خود فیلم ریتمی کند و خسته کننده دارد. توقع بالای من از کارگردان به خاطر اثر قابل توجه سال‌های گذشته‌اش (پرده آخر) دلیل اصلی این امتیازی است که به تردید می‌دهم.

رامتین شهبازی، منتقد:

فیلم تردید نسبت به آثار دیگری که در سینمای ایران ساخته می‌شود و به سینمای تجاری تعلق دارد، یک سر و گردن بالاتر است. این فیلم می‌توانست به اثری درخشان تبدیل شود؛ اگر فیلمنامه و کارگردانی با یکدیگر هم‌سو می‌شد. درواقع فیلمنامه بیشتر کلامی است و این کلام به تصویر در نمی‌آید، همین مساله باعث می‌شود در خیلی از صحنه‌ها مخاطب، روابط بین شخصیت‌ها را گم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها