با حضور ستارگان سینمای جهان

جشنواره فیلم توکیو افتتاح شد

بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو دیشب با حضور ستارگان سینمای جهان از جمله سیگورنی ویور بازیگر آمریکایی افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۷۶۶۸

آسوشیتدپرس اعلام کرد این جشنواره برخلاف سنت جشنواره‌های معتبر جهانی که فرشی قرمز رنگ را در مسیر ورود میهمانان می‌گسترانند، روی فرشی به رنگ سبز بافته شده از مواد بازیافتی بطری‌های سبز رنگ با موضوع اصلی محیط زیست برگزار می‌شود.

بیش از 100 فیلم در این جشنواره 9 روزه به نمایش درمی‌آید که از میان مهمترین آثار می‌توان به «خلیج کوچک» مستندی درباره شکار دلفین‌ها در ژاپن اشاره کرد. فیلمی که در آخرین لحظات و با فشار ارگان‌های بین‌المللی به جشنواره افزوده شد.

«خلیج کوچک» مستندی افشاگرانه درباره شکار غیرقانونی دلفین‌ها است و تاکنون 12 جایزه از جشنواره‌های مختلف برده است. اما مقام‌های پلیس ژاپن اعلام کرده‌اند در صورت ورود لوئی سیهویوس کارگردان آمریکایی یا هر یک از اعضای گروه سازنده فیلم آنان را به جرم ورود غیرقانونی به مناطق حفاظت شده بازداشت خواهد کرد.

فیلم سه‌بعدی «آواتار» اثر جدید جیمز کامرون با نقش‌آفرینی سیگورنی ویور از دیگر فیلم‌هایی است که در جشنواره امسال توکیو به نمایش درخواهد آمد. این فیلم حماسی و علمی تخیلی به نبرد انسان‌ها و موجوداتی ناشناخته در آینده دور می‌پردازد.

ریاست هیئت داوران جشنواره امسال بر عهده الخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز نامدار مکزیکی و خالق آثار برجسته‌ای چون «زندگی سگی» ، «21 گرم» و «بابل» است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها