شیخ رائد صلاح در درگیری‌های دیروز بیت المقدس زخمی شد

تشدید درگیری‌ها در اطراف مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: حمله روز گذشته سربازان ارتش صهیونیستی به مسجدالاقصی به مصدومیت شیخ رائد صلاح، رهبر جنبش اسلامی فلسطین منجر شد. به گزارش خبرگزاری قدس‌پرس، نیروهای ارتش صهیونیستی از بامداد دیروز با محاصره‌ کامل مسجدالاقصی مانع ورود نمازگزاران و حتی کارمندان اداره اوقاف فلسطین به این مسجد شدند.
کد خبر: ۲۸۵۳۲۹

استقرار صدها پلیس رژیم‌صهیونیستی در اطراف بیت‌المقدس و ممانعت آنها از ورود فلسطینی‌ها به این مسجد به درگیری میان نمازگزاران فلسطینی با نیروهای پلیس رژیم‌صهیونیستی منجر شد که طی آن ده ها تن از فلسطینی‌ها مجروح شدند.

با آغاز این درگیری‌ها ارتش صهیونیستی با اعزام واحدهای کمکی درصدد سرکوب صدها جوان فلسطینی برآمد که با وجود تهدیدات نیروهای حاضر در محل از ترک محدوده درگیری خودداری کرده بودند.

عدنان الحسینی، استاندار بیت‌المقدس روز گذشته اعلام کرد برخی از جوانان فلسطینی از روز شنبه در مسجدالاقصی مانده بودند که دلیل این امر تهدیدهایی بوده که از سوی یهودیان تندرو برای حمله به این مسجد صورت گرفته است.

پلیس رژیم صهیونیستی ادعا دارد نمازگزاران فلسطینی با سنگ و شیشه به نیروهای امنیتی اسرائیل حمله کرده‌اند و دلیل برخورد خشونت‌آمیز با آنها همین اقدامات بوده است.

با تشدید درگیری‌ها در اطراف مسجدالاقصی بالگردهای ارتش صهیونیستی بر فراز آسمان بیت‌المقدس به پرواز درآمدند و برای شناسایی جوانان فلسطینی و پوشش هوایی محل درگیری اقدام به فیلمبرداری از زدوخورد فلسطینی‌ها و سربازان صهیونیست کردند.

فراخوان شیخ رائد

شیخ رائد صلاح در درگیری‌های دیروز زخمی شد و برخی منابع نیز از دستگیری کمال الخطیب، معاون وی توسط پلیس اسرائیل خبر داده‌اند.

صلاح پیش از این خواستار ایجاد سپر انسانی برای دفاع از مسجدالاقصی شده بود. او با تاکید بر لزوم حضور جوانان فلسطینی در داخل مسجدالاقصی به منظور دفاع از آن در مقابل حملات صهیونیست‌ها خواستار آماده‌باش عرب‌ اسرائیلی‌ها برای صیانت از این مکان مقدس شده بود.

نتانیاهو به دنبال تونل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که در دور قبلی زمامداری‌اش در سال 1996 زمینه افتتاح تونلی در زیر مسجدالاقصی را فراهم آورده بود اکنون زمزمه احداث تونل جدیدی را سر داده است.

صلاح روز شنبه در پیامی به فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی گفته بود نگران تکرار حماقت‌های نتانیاهو است و هشدار داده بود در صورت وقوع چنین مساله‌ای، آتشی شعله‌ور خواهد شد که تر و خشک را با هم خواهد سوزاند و نتانیاهو خود اولین کسی خواهد بود که به این آتش می‌سوزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها