به دلیل مجهول‌المکان بودن پدر

دختر از دادگاه اجازه ازدواج گرفت

دختر جوانی که قصد ازدواج با یکی از خواستگارانش را داشت به دلیل مجهول‌المکان بودن پدرش با مشکل رو به رو شد که در نهایت با حکم دادگاه خانواده اجازه ازدواج با او را دریافت کرد.
کد خبر: ۲۸۵۲۵۵

به گزارش فارس ، مدتی قبل دختر جوانی با حضور در شعبه 268 مجتمع قضائی خانواده از دادگاه درخواست کرد اجازه ازدواج با پسر مورد علاقه‌اش را صادر کنند.

این دختر جوان به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 گفت: مدتی قبل با پسر جوانی آشنا شدم و زمانی که تصمیم به ازدواج گرفتیم، با مشکل رضایت پدر برای ازدواج روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه از محل سکونت پدرم خبری ندارم، افزود: پدر و مادرم زمانی که من 5 ساله بودم از هم جدا شدند و من از آن به بعد با مادرم زندگی می‌کنم و هیچ اطلاعی از او نداریم.

این دختر که 25 ساله است، به قاضی گفت: بعد از طلاق والدینم ، آنها هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند و مادرم فکر می‌کرد پدرم با زن دیگری ازدواج کرده است. زندگی ما با تمام مشکلات موجود در حال سپری شدن بود تا اینکه مدتی قبل با پسری آشنا شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم.

دختر جوان گفت: تمام کارهای خود را برای برگزاری مراسم عقد انجام داده بودیم اما چند روز قبل از عقد متوجه شدیم که رضایت پدر برای ازدواج دختر لازم است و من هم از آنجایی که با پدرم زندگی نمی‌کنم و اطلاعی از او ندارم نمی‌توانم با همسرم ازدواج کنم.

وی با بیان اینکه تنها راه حل یافتن پدرم بود، افزود: تمام تلاش خود را برای یافتن اثری از پدرم بکار گرفتیم ولی هر چه درباره او تحقیق کردیم، هیچ اثری از او نیافتیم. مدت زیادی از این موضوع گذشت ولی ما هیچ نشانی از او و محل زندگی او نیافتیم و تنها سرنخی که از او یافتیم این بود که یکی از دوستانش به ما گفت او به خارج از ایران سفر کرده است و شاید دیگر برنگردد.

بعد از اظهارات این دختر قاضی عموزادی برای تحقیق درباره اظهارات دختر جوان و همچنین تحقیق از وضعیت خواستگاری که دختر قصد ازدواج با او را دارد، تعدادی ناظر و کارشناس معرفی کرد تا نظر خود را اعلام کنند.

به گفته قاضی حسن عموزادی ، این کارشناسان تحقیقات خود را انجام دادند و در نهایت هم نظر دختر جوان درباره مجهول الهویه بودن پدرش و هم وضعیت کلی پسر جوان را برای ازدواج با دختر تأیید کردند.

قاضی حسن عموزادی نیز در نهایت با توجه به نظر کارشناسان و ناظران دادگاه خانواده ،‌ اجازه ازدواج دختر و پسر جوان را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها